تبیان، دستیار زندگی
آثار جشنواره طلای سرخ آخرین مهلت دریافت آثار نخستین جشنواره ملی فیلم ، عکس و مقاله " طلای سرخ " بیست و دوم مهر اعلام شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره طلای سرخ ، علاقمندان می توانند آثارشان را در زمینه عکس ، فیلم و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین مهلت دریافت آثار جشنواره طلای سرخ

آخرین مهلت دریافت آثار نخستین جشنواره ملی فیلم ، عکس و مقاله " طلای سرخ " بیست و دوم مهر اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره طلای سرخ ، علاقمندان می توانند آثارشان را در زمینه عکس ، فیلم و مقاله تا 22 مهر برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تاکنون 493 عنوان فیلم ، بیش از 600 قطعه عکس و 123 عنوان مقاله به دبیرخانه رسیده است .

نخستین جشنواره ملی فیلم ، عکس و مقاله طلای سرخ ازدهم تا دوازدهم آبان در شهرقاین خراسان برگزار می شود.

بیانیه پایانی کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی اصفهان

شرکت کنندگان در کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی در بیانیه پایانی این کنگره در اصفهان اقدام رژیم اشغالگر قدس را در تخریب و انهدام میراث فرهنگی محکوم کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، میهمانان این کنگره باابراز نگرانی از تخریب این آثار از جوامع بین المللی ، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان یونسکو خواستند برای پایان دادن به تجاوز رژیم غاصب اسرائیل در تخریب آثار تاریخی ، به مسئولیتهای خود عمل کنند.

میهمانان کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی همچنین بر حمایت سازمانهای بین المللی از تلاش خلاقانه هنرمندان صنایع دستی ، خواستار تأسیس صندوق حمایت از هنرمندان مسلمان ، حذف تعرفه های گمرکی برای تسهیل در تبادل آثار فرهنگی و صنایع دستی و تاسیس اتحادیه هنرمندان جهان اسلامی شدند.

میهمانان کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع همچنین بابیان ویژگی های فرهنگی اصفهان خواستار تأسیس موزه هنرهای اسلامی در اصفهان شدند و بر تشویق جوانان خلاق برای ابداع کارهای جدید هنری و نوآوری در هنرهای مختلف اسلامی تأکید کردند.

همچنین در این بیانیه پیشنهاد شده است جهت ارج نهادن به هنرمندان برگزیده ، جایزه ویژه ای با عنوان " جایزه اصفهان " برای آثار برگزیده هنرهای اسلامی و صنایع دستی در نظر گرفته است.

اضافه می شود کنگره بین المللی هنرههای اسلامی و صنایع دستی پس از 6 روز بحث و تبادل نظر فرهیختگان ادبی و هنری 40 کشور درباره فرهنگ ، تمدن ، هنرهای اسلامی و صنایع دستی چهارشنبه شب در اصفهان به کار خود پایان داد.

آغاز هفته فرهنگ فرانسه در تالار حافظ شیراز

هفته فرهنگ فرانسه چهارشنبه شب در مراسمی در تالار حافظ شیراز آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این مراسم که جمعی از مسئولان اجرایی استان فارس و گروهی از هنرمندان فرانسوی حضور داشتند ، استاندار فارس با گرامیداشت دویستمین سالگرد تولد نویسنده و شاعر بزرگ جهان "ویکتورهوگو" ، یاد روز حافظ و هفته فرهنگی فرانسه گفت : کشور فرهنگ ساز فرانسه برای ما ایرانیان کشور آشنایی است . این کشور مهد اندیشه ، دموکراسی ، جامعه مدنی ، هنر ، معماری ، شعر و ادب است و بی دلیل نیست که برخی آن را مراکز فرهنگی اروپا می دانند.

آقای انصاری افزود : در دورانی که جهان به سوی همگرایی صلح آمیزی مبتنی بر گفتگو و همکاری تمدن ها پیش می رود، برخی هنوز نابخردانه بر طبل برخورد تمدن ها می کوبند و جنگ و قدرت نظامی را یگانه راه حل بحران های جهان می دانند. وی تأکید کرد این قدرتها باید توجه داشته باشند، امروز برخی از حوادثی که آنان به عنوان شاهد مدعای خود بر می گزینند، برخورد افراطی با روشنگری ، تعصب با واقع بینی و رفتار غیر مدنی با رفتار مدنی در دوران تمدن ها و فرهنگ هاست .

در ادامه مراسم آغاز هفته فرهنگ فرانسه در شیراز آقای " فرانسوا نیکولا " سفیر فرانسه با قدردانی از برپاکنندگان هفته فرهنگ فرانسه در شیراز گفت از این که به شیراز سفر کرده ام خیلی خوشحالم . زیرا این شهر ،  چه از لحاظ آثار باستانی و چه دانشمندانی که در طول قرن ها داشته و دارد ، از شهرت جهانی برخوردار است .

وی به گسترش روابط ایران و اروپا اشاره کرد و گفت : با گسترش این روابط ، امیدواریم شاهد رونق و پیشرفت در کشور شما بویژه در شیراز باشیم .

در هفته فرهنگ فرانسه که تا 23 مهر ادامه دارد ، معماران و هنرمندان فرانسوی در تالار حافظ این شهر فرهنگ ، معماری و دیگرهنرهای فرانسویان را معرفی خواهد کرد .

وی خاطرنشان کرد : فیلم هایی که در مدت یک هفته به نمایش گذاشته می شود ؛ موضوع حمایت از حقوق بشر و جلوگیری از خشونت علیه قشرهای مختلف جوامع را که خود یک نمونه برجسته نقص حقوق انسانهاست، به صورت شفاف و قابل درک برای قشرهای مختلف مردم مطرح می کند .

"مریم یوسف آوا" کارگردان سرشناس تاجیک و تهیه کننده بیش از 30 فیلم مستند نیز در این مراسم ضمن مهم خواندن برگزاری چنین جشنواره هایی خاطرنشان کرد : فیلم در زمان معاصر از بخش های اصلی هنر است که می تواند نقش مهمی در بیان دردهای نهفته جوامع داشته باشد.

گفتنی است در هفته نمایش فیلم حقوق بشر ، ساخته هایی از کارگردان های مشهور سینمای آمریکا، فرانسه ، روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و همچنین سه فیلم جدید از فیلمسازان تاجیکستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

ساخت بزرگترین گل شیپوری در انگلیس

یک گل شیپوری غول پیکر در انگلیس ساخته شده است که 155 متر طول و سی متر ارتفاع دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، یک هنرمند هندی بر اساس طرحی که سی سال پیش رسم شده بود این گل را ساخته است . عملیات ساخته و نصب این گل مصنوعی یکسال به طول انجامید.

گل غول پیکر قرمز رنگ و از مواد"پی وی سی" ساخته شده است و از نظر جثه بزرگترین اثر هنری در تاریخ مجسمه سازی است . برای آنکه این گل مصنوعی عظیم الجثه بتواند گردشگران خارجی را به خود جلب کند در یکی از مراکز هنری انگلیس نصب شده است.

پیش بینی می شود با تبلیغات انجام شده حداقل یک میلیون نفر در مدت 6 ماه آینده از این گل غول پیکر بازید کنند.

سازنده این گل مدعی است اثر هنری وی بین المللی است زیرا قطعات و مواد اولیه آن از کشورهای فرانسه ، مجارستان ، انگلیس ، هند و آلمان تهیه و نصب شده است .

نمایشگاه دائمی فرهنگی ایران در ازبکستان گشایش یافت

سه هزار سال تاریخ تحولات اجتماعی سیاسی و بخش هایی از فرهنگ و هنر ایران از روز چهارشنبه در نمایشگاه دایمی سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی زنان ازبکستان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا، در نمایشگاه دایمی سازمان تازه تأسیس غیر دولتی زنان ازبکستان افزون بر ایران ، غرفه های ده کشور دیگر نیز ایجاد شده است .

در این غرفه ها بخش هایی از صنایع دستی و تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی این کشورها در قالب عکس ، پوستر و بروشور برای بازدید کنندگان معرفی شده است.

در غرفه ویژه سفارت ایران در این نمایشگاه نیز که در محل ساختمان اصلی استانداری تاشکند پایتخت ازبکستان گشایش یافته است گوشه هایی از تاریخ قبل و بعد از اسلام ایران در قالب عکس ، پوستر و تندیس هایی از شخصیت های تاریخی ایران برای بازدید کنندگان عرضه شده است .

همچنین تحولات مقاطع مختلف تاریخی نظیر پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) برای بازیدکنندگان ارائه شده است .

در مراسم گشایش این نمایشگاه"امت میرزاگول اف" استداندار تاشکند یکی از اهداف اصلی در ایجاد سازمان غیر دولتی زنان ازبکستان را ترغیب زنان این کشور به مشارکت عملی در فعالیتهای اجتماعی ، هنری و غیر انتفاعی در ابعاد جهانی اعلام کرد.

"علی شاه حاتمی" از اکران دو فیلم جدیدش در سینماهای کشور خبر داد

"علی شاه حاتمی" کارگردان فیلمهای سینمایی ایرانی از اکران دو فیلم جدیدش درسینماهای کشورخبر داد.

این هنرمند با سابقه کشور به ایرنا گفت : فیلمهای سینمایی "کولی" و "ترکش های صلح" اواخر مهر ماه سال جاری در سینماهای کشور به اکران در می آید.

وی افزود: این دو فیلم سینمایی در ماههای اخیر پروانه نمایش را دریافت کرده اند .

وی در توضیح این دو فیلم ، گفت : فیلم کولی که موسیقی محلی تربت جام را به همراه دارد در 85 دقیقه تنظیم شده است و واقعیت های موجود در جامعه امروز را بیان می کند.

او همچنین افزود: فیلم "ترکش های صلح" ، اولین فیلم جنگی است که عوامل اصلی فیلم را تشکیل می دهند و بچه هایی را به تصویر می کشد که به دلیل مشکلات مالی ، ضایعات باقی مانده جنگ را جمع آوری می کنند و با فروش آن امرار معاش می نمایند که در این راه برای آنان مشکلاتی نیز به وجود می آید.

وی گفت : بخشهایی از این فیلم در خرمشهر ، جزیره مینو و آبادان تصویر برداری شده است .

فیلم " ترکش های صلح " دو جایزه بزرگ جنشواره های ایتالیا و آمریکا را به خود اختصاص داده است .

اولین جشنواره "

تئاتر راگا

" برگزار می شود

اولین جشنواره تئاتر منطقه جنوب تهران – شهر ری با عنوان "راگا" توسط حوزه هنری شهر ری از 20 تا 24 مهر ماه در کانون فرهنگی – تربیتی  سمیه برگزار می شود.

جشنواره تئاتر راگا در سه بخش مسابقه ، میهمان و جنبی برگزار می شود و گروه های برگزیده جشنواره برای اجرای نمایش به کشورهای یونان ، چین ، فیلیپین ، کره جنوبی و کشورهای آسیای میانه اعزام می شوند.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با اجرای برنامه های نمایشی و نقاشی توسط استاد "ولی الله ترابی" با حضور مسؤولان و هنرمندان ساعت 17 روز شنبه 20 مهر ماه در سال آمفی تئاتر کانون فرهنگی ، تربیتی واقع در خیابان فداییان اسلام ، نبش خیابان دیلمان برپا شد.

نمایش های "مردی که سگ شد" (حسن اباذری)، "کاروان کربلا"(عباس عبدی)، "فاتح خیبر"(شهاب راحله)، "پیله" (عزت الله قمی )، "قلب های خالی"(مجید میرزایی)،"مصاحبه"(داوود نظامدوست)، "اوهمه من "(مسعود طاهری)، "شمیم کوثر"(مجید غلامرضایی)، "فال آنتن"(مجید قربانی)، "یکی بود، یکی می خواست باشه نبود"(مهدی هاشمی) و "افسانه و حماسه" (اکبر قهرمانی) در این جشنواره با هم رقابت می کنند.

داوران بخش مسابقه سینمای ایران

در

هفدهمین جشنواره بین المللی كودكان و نو

ج

وانان معرفی شدند

داوران بخش مسابقه سینمای ایران عبارتند از:

شاهد احمد لو ، مهدی باقربیگی ، رضا داوود نژاد ، باران کوثری ، آیدا محمد خانی .

آخرین اطلاعات و خبرهای جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را می توان در سایت بنیاد سینمایی فارابی مشاهده نمود .

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی کودک و نوجوانان ، کل اطلاعات و خبرها و عکس های هفدهمین جشنواره کودک و نوجوان در سایت فارابی به نشانی جشنواره کودک و نوجوان در سایت فارابی به نشانیwww.fcf-ir.comموجود است . علاقمندان می توانند آخرین اطلاعات را از طریق این سایت کسب نمایند .