تبیان، دستیار زندگی
فکری که در ساخت گنبد هندسی بکار بردید را می‌توان برای ساخت گنبدی کاغذی بکار برد. در این پروژه به جای میله‌ها از ورق‌های مثلثی استفاده می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گنبد هندسی کاغذی

فکری که در ساخت گنبد هندسی بکار بردید را می‌توان برای ساخت گنبدی کاغذی بکار برد. در این پروژه به جای میله‌ها از ورق‌های مثلثی استفاده می‌شود. وجه‌های مثلث همان ابعاد میله‌ها را دارند.

گنبد هندسی کاغذی

اگر از کاغذ استفاده کنیم می‌توانیم شکل و الگوی آن را روی کاغذ چاپ (پرینت) کنیم و سپس به سادگی آن را برش داده، خم نماییم. سپس با چسباندن وجه‌های مختلف به هم، گنبد بدست می‌آید.

شما می‌توانید تصویر زیر را پرینت کنید یا فوتوکپی از آن تهیه نمایید. اگر مایل بودید گنبد بزرگ‌تری بسازید آن را با بزرگ نمایی چاپ کنید. با کلیک کردن روی شکل زیر می‌توانید تصویر بزرگ آن را ببینید.

گنبد هندسی کاغذی

اگر شما بخواهید گنبد بزرگ‌تری را بسازید می‌توانید شکل بالا را به قطعات کوچک‌تر برش بزنید به طوری که وقتی چاپگر شما آن‌ها را بزرگ‌تر چاپ نمود (تا اندازه کاغذ چاپ) بتوانید مثلث‌های بزرگ‌تری داشته باشید. سپس به کمک نوار چسب قطعات کوچک‌تر را به هم بچسبانید تا دوباره قطعات بزرگ حاصل شود. در شکل پایین پنج‌ضلعی مرکزی را دو قسمت کرده‌ایم تا بهتر متوجه شوید که چگونه آن‌ها به هم وصل و تطبیق پیدا می‌کنند. شما اگر خواستید می‌توانید قبل از چسب زدن قطعات به یکدیگر یک پنج‌ضلعی را ببرید.

گنبد هندسی کاغذی

گنبد هندسی کاغذی

بازگشت