تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تدوین دایرةالمعارف رضوی خبر داد._
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام رضا(ع)‌ به روايت اهل سنت
امام رضا ع

همزمان با سا‌لروز ولادت هشتمين پيشواي شيعيان، تبييني از ابعاد حيات نوراني آن امام همام با رويكردي توصيفي ـ تحليلي در كتابي موسوم به «امام رضا(ع)‌ به روايت اهل سنت» به قلم محمدحسن طبسي منتشر خواهد شد.

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: اين اثر مي‌كوشد شخصيت درخشان و دانش بي‌مانند امام رضا(ع)‌ را كه ‌حقيقتي انكارناپذير است و ارباب فرقه‌ها و دانشمندان اسلامي را به ستايش و مدح آن حضرت سوق مي‌دهد، آن‌گونه كه شايسته است، ترسيم كند.

وي با اشاره به اين كه در تدوين اين نوشتار به نوع نگاه عالمان اهل سنت، توجه ويژه‌اي شده است، گفت:

كتاب حاضر پژوهشي در راستاي تشريح ابعاد گوناگون زندگي نوراني «امام رضا(ع) به روايت اهل سنت» است كه دستاوردهاي خود را در هفت دفتر با عنوان‌هايي نظير «ولايت عهدي»، «كرامت»، و «زيارت» با رويكردي توصيفي ـ تحليلي بيان مي‌دارد.

مسعودي تصريح كرد: اين اثر را كه با استفاده از اطلاعات و داده‌هاي تاريخي و اسلامي 200 كتاب از منابع اهل سنت تدوين شده است، مي‌توان گام جديدي در عرصه شناخت جامع زندگي هشتمين وصي پيامبر اكرم(ص) دانست.

وي با ذكر اين كه در منابع شيعه كتاب‌هاي فراواني در زمينه زندگي اجتماعي،‌ علمي، ‌تاريخي ‌و معرفتي امام رضا(ع)‌ نگاشته شده‌اند، خاطرنشان كرد:‌ اهميت نوشتار حاضر، استخراج اين مطالب از منابع و آراي اهل سنت محسوب مي‌شود.

چاپ اول كتاب «امام رضا(ع)‌ به روايت اهل سنت» از سوي موسسه انتشاراتي دليل ما كه در زمينه گسترش معارف اهل‌بيت(ع) فعاليت دارد، در 388 صفحه، قطع وزيري، جلد شوميز و بهاي 10000ريال همزمان با ولادت امام رضا(ع) منتشر خواهد شد.