تبیان، دستیار زندگی
یك سازمان غیردولتی كه بر ضد خرید و فروش زنان و كودكان در آمریكای جنوبی و دریای كارائیب فعالیت می‌كند، شكایتی را علیه گابریل گارسیا ماركز، نویسنده «رمان خاطرات دلبركان غمگین من» اقامه كرده است. آیا گابریل گارسیا ماركز برنده نوبل ادبیات 1982، مروج فساد است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكايت عليه گابريل گارسيا ماركز
 گابریل گارسیا ماركز

يك سازمان غيردولتي كه بر ضد خريد و فروش زنان و كودكان در آمريكاي جنوبي و درياي كارائيب فعاليت مي‌كند، شكايتي را عليه گابريل گارسيا ماركز، نويسنده «رمان خاطرات دلبركان غمگين من» اقامه كرده است. آيا گابريل گارسيا ماركز برنده نوبل ادبيات 1982، مروج فساد است؟

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه،

از آنجا كه در بخشي از اين رمان به رابطه پيرمردي 90 ساله با دختر بچه‌اي 14 ساله پرداخته مي‌شود، اين سازمان غيردولتي، اين داستان و موافقت نويسنده براي اقتباس سينمايي از آن را تاييد و طبيعي جلوه دادن تجاوز به حريم بچه‌ها دانسته است. چرا كه ترسيم چنين موقعيت و سينمايي كردن آن «پيام آن را تقويت مي‌بخشد».

خانم ترز اولوآ ،مدير اين سازمان غيردولتي به خبرنگار خبرگزاري فرانسه مي‌گويد: «فيلم اقتباسي از اين اثر، سوءاستفاده جنسي از كودكان را تبرئه مي‌كند و فساد اخلاقي و تجاوز به دختربچه‌اي 14 ساله را مورد ستايش قرار مي‌دهد».

خانم اولوآ مي‌افزايد: «ما باور داريم اين فيلم پديده مذكور را ساده‌سازي و طبيعي كرده و براي كودكان فقير ما در آمريكاي لاتين و حوزه درياي كارائيب خطر به شمار مي‌آيد». وي بر اين امر تاكيد مي‌كند كه هدف سازمان ما جلوگيري از شروع فيلمبرداري اين فيلم است.

شكايت اين سازمان نه تنها عليه نويسنده اثر بلكه عليه شركت فمسا و تلويزا به عنوان سازندگان فيلم، و «ماريو مارتين» حاكم ايالت پوبلا مكزيك نيز اقامه شده است. اين ايالت در ماه‌هاي اكتبر و نوامبر پذيراي فيلمبرداري اين فيلم است.

پيش از اين نيز به علت توقيف خبرنگاري به نام ليديا كاشو كه در حال نوشتن كتابي عليه ماريو مارتين، رييس ايالت پوبلا درباره شبكه‌هاي سوءاستفاده جنسي از كودكان در اين ايالت بود، شكايتي عليه او تنظيم شده بود اما دادگاه عالي مكزيك او را بي‌گناه شناخت.