تبیان، دستیار زندگی
«مایكل مان» برای فیلم تازه خود به سراغ یك ماجرای واقعی می‌رود و قصه زندگی «رابرت كاپا» را روی پرده سینما تعریف می‌كند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عكاس انقلابی جلوی دوربین سینما

مایکل مان

«مایكل مان» به سرای یك ماجرای واقعی می‌رود؛

قصه عكاس انقلابی جلوی دوربین سینما

«مایكل مان» برای فیلم تازه خود به سراغ یك ماجرای واقعی می‌رود و قصه زندگی «رابرت كاپا» را روی پرده سینما تعریف می‌كند

به گزارش فارس، قصه زندگی این عكاس سرشناس جنگی با سرمایه كمپانی «كلمبیا» تبدیل به یك فیلم سینمایی می‌شود.

فیلم مان كه هنوز نامی برایش انتخاب نشده است، قصه كل زندگی رابرت كاپا را تعریف نمی‌كند. مقطعی كه فیلم ساز از زندگی این عكاس ارائه می‌دهد،مربوط به آشنایی و دوستی كاپا با عكاس جوانی به نام «گریدا تارو »در دوران جنگ داخلی اسپانیا است.

به این ترتیب، جنگ داخلی اسپانیا و مسائل مربوط به آن در پس زمینه قصه فیلم مان قرار می‌گیرد.

فیلم بر اساس قصه كتاب «در انتظار رابرت كاپا» ساخته می‌شود كه كمپانی كلمبیا مدتی قبل امتیاز برگردان سینمایی آن را خریداری كرد.

قصه زندگی این عكاس سرشناس جنگی با سرمایه كمپانی «كلمبیا» تبدیل به یك فیلم سینمایی می‌شود.

این كتاب اسپانیایی زبان را «سوزان فورتس» نوشته و فیلم نامه‌ای را كه فیلم بر اساس آن نوشته خواهد شد، «جز باتروورث» می‌نویسد.

قصه فیلم در سال 1935 و در شهر پاریس شروع می‌شود،جایی كه كاپا پس از فرار از دست حكومت فاشیستی مجارستان به آنجا مهاجرت كرده است. در همین محل است كه او با تارو ملاقات می‌كند. او هم مهاجری بود كه از دست حكومت فاشیستی آلمان به شهر پاریس پناه برده بود. یك سال بعد، جنگ داخلی در اسپانیا بین نیروهای طرفدار انقلاب و طرفدران دولت فاشیستی فرانكو آغاز می‌شود.

قصه فیلم در سال 1935 و در شهر پاریس شروع می‌شود،جایی كه كاپا پس از فرار از دست حكومت فاشیستی مجارستان به آنجا مهاجرت كرده است. در همین محل است كه او با تارو ملاقات می‌كند...

كاپا و تارو به اسپانیا می‌روند تا از رویدادهای جنگ عكس بگیرند. حضور این دو در اسپانیا باعث مطرح شدن نام آنها در سطح بین‌المللی می‌شود.

كاپا به عنوان بهترین عكاس خبری بین‌المللی شناخته می‌شود و تارو لقب اولین عكاس زن تاریخ را می‌گیرد كه در خط مقدم جنگ و جبهه حضور پیدا می‌كند.

تارو سال 1937 در طول نبرد معرف برونته كشته شد.

مان كه قبل از این، فیلم شرح‌حال گونه «علی» را درباره «محمد علی كلی» قهرمان مسلمان دنیای مشت زنی ساخته، مدت زمان زیادی است كه قصد ساخت فیلمی درباره كاپا را دارد. وی پس از خواندن كتاب سوزان فورتس به كمپانی كلمبیا پیشنهاد تولید نسخه سینمایی آن را داد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی