تبیان، دستیار زندگی
علی‌الله سلیمی در كتاب دل‌سپردگی در سال‌های سخت، زندگی‌نامه داستانی شهید آیت‌الله حسین غفاری را برای نوجوانان روایت کرده است. این اثر از مجموعه قصه قهرمانان انقلاب به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار زندگي‌نامه داستاني آيت‌الله حسين غفاري
علی الله سلیمی

علي‌الله سليمي در كتاب "دل‌سپردگي در سال‌هاي سخت"، زندگي‌نامه داستاني شهيد آيت‌الله حسين غفاري را براي نوجوانان روايت کرده است. اين اثر از مجموعه "قصه قهرمانان انقلاب" به زودي توسط انتشارات سوره مهر منتشر مي‌شود.

علي الله سليمي در گفت‌گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: اين كتاب پس از مطالعه آثار مكتوب و اسناد موجود درباره شهيد آيت‌الله حسين غفاري، در قالب داستان نوشته شده است.

وي افزود: كتاب "دل‌سپردگي در سال‌هاي سخت" در برگيرنده 12 داستان كوتاه و به هم پيوسته با محوریت وقایع كودكي تا شهادت آیت الله غفاري است كه هر مرحله از زندگي وي در يك داستان گنجانده شده است.

این نويسنده درباره کیفیت نگارش تازه ترین اثرش گفت: بسياري از مفاهيم بنياديني كه براي شهيد غفاري از اهميت زيادي برخوردار بوده، با بياني قابل درك براي نوجوانان مطرح شده اند.

سليمي در پايان خاطر نشان كرد:

كتاب "دلسپردگي در سال‌هاي سخت" با زوايه ديد داستانی، اما وفادار به واقعيت، به بازسازي سال های زندگی آيت‌الله حسين غفاري پرداخته است.

حسین غفاری سال 1293 در روستای آذرشهر تبريز به دنيا آمد. در زادگاهش مقدمات را فرا گرفت و برای ادامه تحصیل نزد علمای بزرگ تبریز و پس از چندی به قم رفت.

وی از سال 1340 فعالانه به افشاگری ظلم رژیم شاه خائن پرداخت و به خاطر جدیت در مبارزه بارها دستگیر و زندانی شد.

آيت‌الله حسين غفاري در زندان هم آرام ننشست و با روحیه‌ای بالا، كلاس معارف برپا كرد. رفتار او چنان تأثیری داشت كه تعدادی از ماركسیست‌ها، از عقایدشان دست برداشتند.

وی سرانجام پس از تحمل 13 سال زندان و شكنجه، هفتم آذر سال 1353 در زندان به شهادت رسید.

نوشته‌هاي بسيار او در هجوم ساواك به خانه‌اش در چندين نوبت از بين رفت. اما بعضى نوارهاى سخنرانى و دست نوشته‌هايى باقي مانده كه حاشيه مفصلى بر كتاب "عروة الوثقى" از آن جمله آن هاست.

كتاب "دل‌سپردگي در سال‌هاي سخت"، زندگي‌نامه داستاني شهيد آيت‌الله حسين غفاري، قرار است در قطع رقعي و 150 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شود.