تبیان، دستیار زندگی
ثبت نام پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی العالمیه ویژه طلاب خارجی زن و مرد مقیم ایران در 24 رشته و سه بخش آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌المپیاد ‌قرآن و حدیث در 24رشته

قرآن، کتاب

ثبت نام پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی العالمیه ویژه طلاب خارجی زن و مرد مقیم ایران در 24 رشته و سه بخش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه، رشته‌های بخش شفاهی این دوره از مسابقات شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ كل قرآن كریم، حفظ 15 جزء، اذان، دعا و مناجات و تواشیح خواهد بود.

شركت‌كنندگان در رشته قرائت، ترتیل و حفظ می‌توانند به صورت انتخابی به یكی از چهار روایت قالون، ورش، حفص و دوری از ابوعمرو بخوانند همچنین دعا و مناجات شامل بخشی از دعای كمیل و تواشیح درباره حج یا غدیر خواهد بود.

بنابر این‌گزارش، رشته‌های بخش كتبی این مسابقات نیز شامل حفظ و مفاهیم جزء 29، تفسیر عمومی شامل كتاب تفسیر سوره مباركه اسراء حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ویژه طلاب و خانواده‌ها تفسیر تخصصی شامل سوره اسراء براساس تفسیر المیزان، تفسیر موضوعی قرآن كریم براساس كتاب اخلاق در قرآن محمد امینی ویژه طلاب و استادان، حفظ و ترجمه جزء 30 براساس ترجمه آیت‌لله العظمی مكارم‌شیرازی ویژه خانواده‌ها، حفظ سه جزء شامل حفظ اجزای یك، دو و سه قرآن كریم، حفظ موضوعی براساس جزوه ستاد برگزاری المپیاد ویژه طلاب و استادان است.

همچنین، بخش حدیثی كتبی در رشته‌های حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه از حكمت یك تا 70، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه از ترجمه دعای اول تا پانزدهم و حفظ دعای دوازدهم ویژه طلاب و استادان و حفظ و ترجمه حدیث از اصول كافی و كتاب العشره برگزار می‌شود.

بخش آثار این المپیاد نیز در رشته‌‌های كتاب، پایان‌نامه، مقاله، طرح تدریس قرائت و مفاهیم قرآن كریم، ارایه ایده‌ها و طرح‌های قرآنی و حدیثی، نرم‌افزار و سایت و وبلاگ برگزار می‌شود.

سه رشته اول از قرآن، حدیث، ادعیه و زیارات به ترتیب ویژه طلاب و استادان، ویژه طلاب، ویژه طلاب و استادان، طرح تدریس قرائت و مفاهیم ویژه طلاب و استادان، ارائه ایده‌ها و طرح‌های قرآنی و حدیثی ویژه هر سه گروه، نرم‌افزار ویژه طلاب و استادان و سایت و وبلاگ ویژه هر سه گروه برگزار می‌شود.

هم اكنون ثبت‌نام پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) العالمیه آغاز شده است و تا 20 مهرماه ادامه دارد و مسابقات از 28 مهرماه آغاز می‌شود.


تنظیم برای تبیان: شکوری