تبیان، دستیار زندگی
مهدی قره‌شیخ‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس در خصوص تغییر جدید در آیین‌نامه پرداخت حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: این آیین‌نامه در سال 84 به منظور ساماندهی پرداخت حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی تصویب شده و بعد از تغییراتی كه در سال 86 داش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حق‌الزحمه فعالیت‌ قرآنی بروز شد

قره شیخ لو

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و فناوری سازمان دارالقرآن گفت: آیین‌نامه حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی با كارشناسی و بررسی سازمان دارالقرآن و با تغییرات جدید تصویب شد.

مهدی قره‌شیخ‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس در خصوص تغییر جدید در آیین‌نامه پرداخت حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: این آیین‌نامه در سال 84 به منظور ساماندهی پرداخت حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی تصویب شده و بعد از تغییراتی كه در سال 86 داشته به تازگی با تغییرات جدید از سوی سازمان دارالقرآن تدوین شده است.

معاون پشتیبانی و فناوری سازمان دارالقرآن گفت: در آیین‌نامه بازنگری شده برای قاری و حافظ درجه یك (70 هزار تومان)، قاری درجه 2 (60 هزار تومان) و قاری درجه 3 (50 هزار تومان) به ازای اجرای یك برنامه تعیین شده است.

وی افزود: برای اجرای هر نفر در گروه تواشیح درجه یك (40 هزار تومان) و درجه 2 (30 هزار تومان)، مجری درجه یك برای اجرای یك روز كامل (200 هزار تومان)، درجه 2 (160 هزار تومان) و درجه 3 (120 هزار تومان) و همچنین اجرای یك برنامه 2 ساعته برای مجری درجه یك (120 هزار تومان)، درجه 2 (100 هزار تومان) و درجه 3 (80 هزار تومان) دریافت می‌كنند.

معاون پشتیبانی و فناوری سازمان دارالقرآن ادامه داد: برای داوری مسابقات و مقاله‌نویسی هر صفحه 300 تا 400 تومان، داوری قرائت درجه یك برای یك روز (120 هزار تومان)، درجه 2 (100 هزار تومان) و درجه 3 (80 هزار تومان) در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص حق‌الزحمه تدریس قرآن اظهار داشت: تدریس استاد درجه یك به ازای هر ساعت (از 12.500 تا 15 هزار تومان) و درجه 2 (از 10 تا 12.500 تومان)، تدریس مدرس قرآن درجه یك به ازاء هر ساعت آموزشی (8 تا 10 هزار تومان) و درجه دو 6 تا 8 هزار تومان و همچنین برای تدریس معلم درجه یك به ‌ازای هر ساعت (5 تا 6 هزار تومان) و درجه 2 (4 تا 5 هزار تومان) تعیین شده است.

این كارشناس قرآنی گفت: كارشناس قرآنی درجه یك به ازای هر ساعت كارشناسی (5 تا 7 هزار تومان) و درجه 2 (3500 تا 5 هزار تومان)، حضور كارشناس درجه یك در جلسه كارشناسی به ازای هر ساعت (15 تا 20 هزار تومان) و درجه 2 (10 تا 15 هزار تومان) دریافت می‌كند.

وی ادامه داد: حق‌الزحمه ممتحن آزمون شفاهی درجه یك برای هر ساعت (10 تا 12 هزار تومان)، درجه 2 (8 تا 10 هزار تومان) و ممتحن آزمون كتبی (2 تا 8 هزار تومان) است.

قره‌شیخ‌لو گفت: برای طراح سئوال آزمون تشریحی قرآن درجه یك برای هر سئوال (500 تا 700 تومان)، درجه 2 (300 تا 500 تومان) و برای طراح سئوال تستی درجه یك برای هر سئوال (هزار تا 2500) و درجه 2 (500 تا هزار تومان) در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حق‌الزحمه مصصح اوراق امتحانی سئوالات تشریحی برای هر سئوال (100 تا 200 تومان) و برای پاسخنامه 20 سئوال تستی (30 تا 50 تومان) است.

معاون پشتیبانی و فناوری سازمان دارالقرآن اظهار كرد: این حق‌الزحمه‌ها برای استان تهران تعیین شده و برای استان‌ها با توجه به عرف موجود استان‌ها 70 درصد این مبالغ در نظر گرفته شده است.

قره‌شیخ‌لو خاطرنشان كرد: این آیین‌نامه شامل سه عنوان فعالیت‌‌های قرآنی، ویژگی فعالیت‌های قرآنی و رقم حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی است كه حق‌الزحمه همه اقشار حتی مجری قرآنی و برگزاری برنامه‌ها را دربر می‌گیرد.

وی افزود: رعایت این حق‌الزحمه‌ها برای همه مراكز زیر مجموعه سازمان دارالقرآن الزامی است و بیشتر مراكز دیگر قرآنی هم از این طرح استقبال كرده‌اند.

قره‌شیخ‌لو با اشاره به برنامه‌های جدید این بخش ادامه داد: سایت سازمان دارالقرآن تا یك ماه آینده با تغییرات جدید گرافیكی و محتوایی غنی‌تر خواهد شد.

این كارشناس قرآنی افزود: در این بخش به دنبال برنامه‌ها و خدمات رایانه‌ای جدید برای جمع‌آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن و تشكیل بانك اطلاعات جامع قرآنی هستیم.

معاون پشتیبانی و فناوری سازمان دارالقرآن خاطرنشان كرد: این آیین‌نامه در سی و نهمین جلسه هیئت امنای سازمان دارالقرآن الكریم كه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «محمد خواجوی» رئیس سازمان دارالقرآن الكریم و عباس سلیمی، سید‌محسن خدام‌حسینی، موسوی بلده، رضا صلح‌جو، احمد حاجی‌شریف، محمد حاج‌ابوالقاسم، مهدی قره‌شیخلو و احمد ابوالقاسمی برگزار شد، تغییر یافته است.


تنظیم برای تبیان: شکوری