تبیان، دستیار زندگی
اگرچه تصور وجود موجوداتی كه از دستورات ما انسان‌ها اطاعت می‌كنند، ریشه در داستان‌های علمی‌ - تخیلی دارد، اما امروزه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین ربات خاورمیانه

اگرچه تصور وجود موجوداتی كه از دستورات ما انسان‌ها اطاعت می‌كنند، ریشه در داستان‌های علمی‌ - تخیلی دارد،

robot , robotic , robocup ربات و رباتیک و روبوکاپ

اما امروزه شاهد ربات‌های انسان نمایی هستیم كه در حقیقت بخشی از فناوری‌های نوین مورد نیاز ما انسان‌ها محسوب می‌شوند و حضورآنها در كنار ما دور از انتظار نخواهد بود.

گسترش كاربرد ربات‌های انسان نمایی كه ساخته بشر بوده و تنها از او فرمان می‌برند، در زمینه‌های مختلف زندگی، آنها را به موجودات جایگزین تبدیل كرده است و حضور آنها را در زمینه‌های تحقیقاتی و صنعتی كه امكان حضور انسان‌ها وجود ندارد در مقایسه با گذشته‌ای نه چندان دور كه ربات‌های انسان نما برای نخستین بار طراحی و ساخته شدند به مراتب افزایش داده است. محققان كشورمان نیز براساس فناوری‌های بومی‌ كشور برای نخستین بار در سال گذشته در سطح خاورمیانه رباتی انسان نما را طراحی كرده‌اند كه به عنوان یكی از طرح‌های برتر در بخش پژوهش توسعه‌ای نهمین جشنواره جوان خوارزمی ‌شناخته شده است.

به نقل از جام جم این طرح در واقع شامل طراحی و ساخت رباتی دوپا و راه رونده با ارتفاع 100 سانتی‌متر است كه می‌تواند برخی حركات و فعالیت‌های انسان مانند راه رفتن و چرخیدن به طرفین را انجام دهد و توانایی دریافت، تشخیص و اجرای دستورات دیداری مانند حركات پانتومیم، اشاره به چپ و راست و همچنین برخی دستورات شنیداری مانند دستور به جلو رفتن و ایستادن را داشته باشد.

تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی