تبیان، دستیار زندگی
ثبت نام پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی العالمیه ویژه طلاب خارجی زن و مرد مقیم ایران در 24 رشته و سه بخش آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌المپياد ‌قرآن و حديث جامعة‌المصطفي العالميه برگزار مي‌شود
قرآن

ثبت نام پانزدهمين المپياد بين‌المللي قرآن و حديث جامعة‌المصطفي العالميه ويژه طلاب خارجي زن و مرد مقيم ايران در 24 رشته و سه بخش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري پانزدهمين المپياد بين‌المللي قرآن و حديث جامعة المصطفي العالميه، رشته‌هاي بخش شفاهي اين دوره از مسابقات شامل قرائت تحقيق، قرائت ترتيل، حفظ كل قرآن كريم، حفظ 15 جزء، اذان، دعا و مناجات و تواشيح خواهد بود.

شركت‌كنندگان در رشته قرائت، ترتيل و حفظ مي‌توانند به صورت انتخابي به يكي از چهار روايت قالون، ورش، حفص و دوري از ابوعمرو بخوانند همچنين دعا و مناجات شامل بخشي از دعاي كميل و تواشيح درباره حج يا غدير خواهد بود.

بنابر اين‌گزارش، رشته‌هاي بخش كتبي اين مسابقات نيز شامل حفظ و مفاهيم جزء 29، تفسير عمومي شامل كتاب تفسير سوره مباركه اسراء حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي ويژه طلاب و خانواده‌ها تفسير تخصصي شامل سوره اسراء براساس تفسير الميزان، تفسير موضوعي قرآن كريم براساس كتاب اخلاق در قرآن محمد اميني ويژه طلاب و استادان، حفظ و ترجمه جزء 30 براساس ترجمه آيت‌لله العظمي مكارم‌شيرازي ويژه خانواده‌ها، حفظ سه جزء شامل حفظ اجزاي يك، دو و سه قرآن كريم، حفظ موضوعي براساس جزوه ستاد برگزاري المپياد ويژه طلاب و استادان است.

همچنين، بخش حديثي كتبي در رشته‌هاي حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه از حكمت يك تا 70، حفظ و ترجمه صحيفه سجاديه از ترجمه دعاي اول تا پانزدهم و حفظ دعاي دوازدهم ويژه طلاب و استادان و حفظ و ترجمه حديث از اصول كافي و كتاب العشره برگزار مي‌شود.

بخش آثار اين المپياد نيز در رشته‌‌هاي كتاب، پايان‌نامه، مقاله، طرح تدريس قرائت و مفاهيم قرآن كريم، ارايه ايده‌ها و طرح‌هاي قرآني و حديثي، نرم‌افزار و سايت و وبلاگ برگزار مي‌شود.

سه رشته اول از قرآن، حديث، ادعيه و زيارات به ترتيب ويژه طلاب و استادان، ويژه طلاب، ويژه طلاب و استادان، طرح تدريس قرائت و مفاهيم ويژه طلاب و استادان، ارائه ايده‌ها و طرح‌هاي قرآني و حديثي ويژه هر سه گروه، نرم‌افزار ويژه طلاب و استادان و سايت و وبلاگ ويژه هر سه گروه برگزار مي‌شود.

هم اكنون ثبت‌نام پانزدهمين المپياد بين‌المللي قرآن و حديث جامعة المصطفي(ص) العالميه آغاز شده است و تا 20 مهرماه ادامه دارد و مسابقات از 28 مهرماه آغاز مي‌شود.