تبیان، دستیار زندگی
ما هنوز هم اصرار داریم که شما با شخصیت بشوید و در این راه هر کاری را که امکان داشته باشد، انجام می‏دهیم. حتی شده باشد چلوکباب بدهیم تا شما باشخصیت شوید، این کار را می‏کنیم. حتی حاضریم شما را به سینما ببریم و برایتان پاپکورن یا همان ذرت بو داده بخریم، هر چ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زباله‏های شخصیت ساز
زباله

ما هنوز هم اصرار داریم که شما با شخصیت بشوید و در این راه هر کاری را که امکان داشته باشد، انجام می‏دهیم. حتی شده باشد چلوکباب بدهیم تا شما باشخصیت شوید، این کار را می‏کنیم. حتی حاضریم شما را به سینما ببریم و برایتان پاپکورن یا همان ذرت بو داده بخریم، هر چند که پاپکورن خوردن در سینما کمی دور از شخصیت افراد است.

فصل امتحانات است و در این فصل شما مجبورید، تاکید می‏کنم مجبورید، با شخصیت باشید البته اگر می‏خواهید باشخصیت باشید، باید از خبر نمرات خوب بگذرید زیرا شخصیت حکم می‏کند که شما تقلب نکنید، جزوه کسی را شب امتحان ندزدید، کتاب دوستان از دستتان توی جوب نیفتد، قدری درس بخوانید، سریال نگاه نکنید و خلاصه هر کاری را که این بزرگترها می‏گویند انجام ندهید، انجام ندهید.

واقعاً دشوار است زیرا یک امتحان موفق در یک کلاس موفق در یک مدرسه موفق وقتی صورت می‏گیرد که هم‏فکری وجود داشته باشد؛ برای مثال شما و دو نفری که بغل دست شما هستند با هماهنگی هم قرار بگذارید که هر کدامتان یک سوم از کتاب را بخوانید. این‏طوری هم دقیق‏تر خوانده می‏شود، هم نتیجه بهتری در بردارد و هم زحمت کمتری بر عهده‏ شماست ولی باور کنید وقتی ورقه‏تان را بگیرند و رویش علامت تقلب بزنند، یا وقتی  که کارنامه‏تان را بگیرید و درون آن یک نمره صفر به چشم بخورد و وقتی همه فامیل حداقل معدل بالای شانزده داشته باشند ولی شما به خاطر آن صفری که در کارنامه دارید معدلتان سقوط کند، واقعا شخصیتتان زیر سوال می‏رود و گویی پرچم اعتبارتان درون سفید کننده فرو رفته است.

این‏طوری می‏شود که شما در فصل نحس امتحانات، ناگهان بی‏شخصیت می‏شوید پس جان مادرتان و جان هر کسی که دوست دارید، آن پلی استیشن بی‏شخصیت را کنار بگذارید و یک کمی هم درس بخوانید چون درون کارنامه شما نمرات کلاسی‏تان را می‏زنند، نه رکوردهای پلی آستیشتتان را!

شخصیت عمومی

زباله

هر کسی که حداقل یک نوک سوزن برای خودش شخصیت قائل باشد، زباله لعنتی خود را درون جوی آب نمی‏اندازد چون اگر 4 تا آدم بی‏شخصیت این‏طوری پیدا شود، جوی می‏گیرد و آب آن سراسر کوچه و خیابان را فرا می‏گیرد و شما به جای آنکه سوار تاکسی شوید، مجبورید با قایق موتوری به منزل برودید.

حتی ممکن است مجبور باشید پاچه‏هایتان را بالا بزنید و کفش‏هایتان را دور گردنتان بیندازید و جورابتان را گلوله کنید و درون جیبتان بگذارید تا بتوانید بی‏دردسر از آن خیابان رودخانه‏ای رد شوید.

وقتی که با انداختن آن پوست بیسکویت درون سطل زباله هیچ‏کدام از این مشکلات پیش نمی‏آید، مگر آزار دارید که آشغالتان را درون سطل مکانیزه نمی‏اندازید؟!

تفکیک از مبدأ

از این حرف‏ها اگر بگذرید، چند راه زباله‏ای برای باشخصیت شدن وجود دارد؛ یکی از این راه‏ها این است که زباله‏هایتان را

تفکیک زباله

تفکیک کنید یعنی زباله‏های خیس مانند دستمال کاغذی خیس، کاغذ خیس، شیشه نوشابه خیس، مشمع خیس و لباس‏های خیس خود را درون یک کیسه بیندازید. زباله‏های خشک خود مانند پوست پرتقال خشک، پوست هندوانه خشک، پوست موز خشک، چای خشک، برنج پخته شده خشک، مرغ سرخ شده خشک، قرمه سبزی خشک و خلاصه همه خشکبار خود را درون یک کیسه مجزا بگذارید و به دم در منتقل کنید. اگر از این ماشین‏های شهرداری که آهنگ می‏زند دم خانه شما هم می‏آید، حتماً دنبالشان بدوید و زباله‏های تفکیکی خود را به آنها تحویل دهید؛ این کار برای شخصیتتان خیلی مفید است. یادتان باشد حتماً از آنها کیسه تفکیک زباله هم تحویل بگیرید و گرنه تفکیک هیچ سودی به حالتان نخواهد داشت.

حتماً سعی کنید با سرو صدای زیاد به دنبال ماشین حمل زباله بدوید تا همسایه‏ها متوجه این همه شخصیت شما بشوند و به قول معروف تلاشتان را توی جوی آب نریخته باشید.

شخصیت زباله‏ای

یک راه دیگری هم برای کسب شخصیت با زباله‏ها وجود دارد. یادتان باشد که زباله‏ها خیلی مهم هستند و از آنها باید کمال استفاده را برد. زباله‏هایی که شما تولید می‏کنید، نشانه موادی است که مصرف کرده‏اید و مواد مصرفی شما هم که نشانه‏ شخصیت شماست و زباله‏های خود را جوری درون سطل بگذارید و حتی‏المقدور درون کیسه‏های شفاف بریزیید تا همه همسایه‏ها متوجه وسایلی که شما مصرف می‏کنید و زباله‏شان را دور می‏ریزید، بشنوند. مثلاً شما اگر یک تکه  پوست هندوانه درون زباله‏های زمستانی‏تان داشته باشید و در فصل بهار چند تکه توت‏فرنگی درون زباله شما به چشم بخورد یا سر و دم ماهی سفید درون کیسه زباله‏تان باشد یا یک کارتون ال سی دی جلوی در خانه بگذارید یا فیلتر یخچال سایدبای‏ساید کنار زباله‏هایتان قرار بگیرد یا مقواهای بسته‏بندی تردمیل جلوی در خانه‏تان باشد، به نظر خودتان نشانه چیست؟

آفرین! نشانه شخصیتتان یعنی شما کارتان چقدر درست است که این همه چیزهای خوب مصرف می‏کنید و چقدر شعورتان بالا است که از این چیزها می‏خورید، پس یادتان باشد که اگر می‏‏خواهید باشخصیت باشید، حتماً باید کیسه زباله خود را به دقت بچینید و در گذاشتن آن دم در، دقت فراوانی داشته باشید.

لیلا بیگلری

تنظیم :بخش کودک و نوجوان

**********************************

مطالب مرتبط

علائم راننده نمونه!

وقتی از مدرسه خوشت نمی آد!

مهار اضطراب در جمع!

مرض تخریب اموال عمومی

می توانم تغییر کنم

فضایی های مصرف گرا

مایه دار با شخصیت1

هدیه ای برای مهمترین افراد زندگی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.