تبیان، دستیار زندگی
برنامه‌های كتابی دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد. چاپ تمبر در روز كتاب، حوزه و دانشگاه، اهدای كتاب به كتابخانه‌های انقلاب اسلامی، نصب استندهای كارت كتاب و اختصاص 45 دقیقه مطالعه در روز كتاب، ح
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌هاي وزارت علوم در هفته كتاب اعلام شد
هفته کتاب

برنامه‌هاي كتابي دفتر امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آستانه هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران اعلام شد. چاپ تمبر در روز كتاب، حوزه و دانشگاه، اهداي كتاب به كتابخانه‌هاي انقلاب اسلامي، نصب استندهاي كارت كتاب و اختصاص 45 دقيقه مطالعه در روز كتاب، حوزه و دانشگاه برخي از اين برنامه‌ها هستند.

مسوول ارتباطات و همكاري‌هاي فرهنگي اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب افزود: هفته كتاب از مهم‌ترين رويدادهاي فرهنگي در كشور است كه همواره با برنامه‌هاي متنوع و رنگين نهادها و موسسات مختلف همراه بوده است.

رقيه نعمتي ادامه داد:‌

يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت علوم در هفته كتاب، برپايي 60 نمايشگاه تازه‌هاي كتاب در 60 دانشگاه كشور مانند دانشگاه تهران، اميركبير، الزهرا(س)، صنعتي شريف، دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره)، دانشگاه‌هاي ايلام، سيستان و بلوچستان، اهواز، اروميه، اراك، هرمزگان و ... است.

وي با اشاره به همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي در اين طرح اظهار داشت: كتاب‌هاي ارايه شده در هر نمايشگاه، در پايان مدت زمان يك هفته به كتابخانه‌ همان دانشگاه‌ها اهدا مي‌شود.

نعمتي با بيان اين‌كه در روز 26 آبان ماه، 45 دقيقه براي مطالعه كتاب در تمام دانشگاه‌هاي زير مجموعه وزارت علوم، در نظر گرفته شده است، گفت: دانشجويان و استادان دانشگاه در اين روز كه به نام روز كتاب، حوزه و دانشگاه نام‌گذاري شده، از ساعت 10 تا 10:45 دقيقه به صورت نمادين كتاب مطالعه مي‌كنند.

وي همچنين از طرح اهداي كتاب به كتابخانه‌هاي انقلاب اسلامي خبر داد و افزود: اين طرح با كتاب‌هاي اهدايي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در 80 دانشگاه كشور اجرايي خواهد شد.

مسوول ارتباطات و همكاري‌هاي فرهنگي اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در بخش ديگر سخنان خود به نصب استندهاي كارت كتاب اشاره كرد و يادآور شد: اين طرح در تمام دانشگاه‌ها شامل دولتي، پيام نور و غيرانتفاعي با هدف اطلاع‌رساني جديدترين كتاب‌هاي منتشر شده در حوزه‌هاي مختلف دانشگاهي و عمومي پياده مي‌شود.

نعمتي با اشاره به حضور بيش از 600 دانشجوي نابينا در دانشگاه‌هاي كشور اظهار داشت: عرضه و فروش كتاب براي نابينايان در جامعه معمولا با محدوديت‌هاي بسياري همراه است. اهداي يك يا دو كتاب در اين هفته به هر دانشجوي روشندل يكي ديگر از اين برنامه‌ها به شمار مي‌آيد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اهداي لوح فشرده مهارت‌هاي مطالعه به دانشگاه‌ها، افتتاح كتابخانه كودك و نوجوان براي فرزندان كارمندان وزارت علوم با همكاري انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان، ارسال پيامك با موضوع كتاب و كتابخواني به دانشجويان، همچنين اهداي كتاب‌هاي الكترونيكي به دانشجويان نيز از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين هفته است.