تبیان، دستیار زندگی
با سلام خاطرتان هست كه در اوایل ماه مبارك رمضان سایت تبیان بنا بر قولی كه در همایش اول به كاربران داده بود اقدام به ثبت نام و ایجاد انجمن های مختلفی كرد و شما بنا به ذوق و علاقه خودتان در یك یا دو انجمن ثبت نام نمودید. در پا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت نام كاندیداهای مدیریت و آیین نامه انتخابات

با سلام

خاطرتان هست كه در اوایل ماه مبارك رمضان سایت تبیان بنا بر قولی كه در همایش اول به كاربران داده بود اقدام به ثبت نام و ایجاد انجمن های مختلفی كرد و شما بنا به ذوق و علاقه خودتان در یك یا دو انجمن ثبت نام نمودید. در پایان ماه مبارك گردهماییانجمن های كامپیوتر و اینترنت و ورزش طی دو روز برگزار شد. سپس انجمن دیگر را در تاریخ 26/9/83 گردهم آوردیم و علاوه بر مسئولین تبیان از جناب آقای مهندس جهانگرد ( مشاور رئیس جمهور) دعوت بعمل آورده و نظرات شما را منعكس كردیم.

در هر یك از این گردهمایی ها دوستانی كه در ثبت نام علاقمندی خود را به مدیریت انجمنها ابراز داشته بودند خود را معرفی كردند ولی حضور در گردهمایی ، علاقه دیگر دوستان به قبول این مسئولیت را بیشتر كرد . لذا تمایل خود را به قبول این مهم اعلام داشتند؛ در جلسات انجمنها اعلام شد كه ما برای انتخاب مدیران ، انتخابات الكترونیكی برگزار خواهیم كرد.

اكنون زمان آن رسیده كه ما به وعده خودمان در خصوص انتخابات الكترونیكی عمل كنیم ولی قبل از آن یكبار دیگر به همه عزیزان این فرصت را می دهیم تا برای عضویت در سمت مدیریت هر انجمن ثبت نام كنند. دوستان علاقمند تا 30 بهمن ماه فرصت ثبت نام خواهند داشت و از 3 اسفند تبلیغات انتخاباتی آنها شروع خواهد شد. فضای فروم و وبلاگ می تواند محیط خوبی برای اعلام نقطه نظرات عزیزان باشد. اگرچه از اطاقهای چت و گفتگو و ثبت مطالب هم نباید غافل بود.

عزیزان كاندید می توانند عكس و بیوگرافی و تجربیات علمی و عملی و یا مدارك تحصیلی خود را هر چه سریعتر برای ما ارسال كنند تا صفحاتی را در بخش انجمن به معرفی آنها اختصاص دهیم.

كاربرانی كه در مدیریت ثبت نام كرده و یا علاقمند به ثبت نام هستند، لطفاً به آیین نامه ای كه در ذیل می آید توجه كافی داشته و بعد از مطالعه دقیق آن اقدام به ثبت نام نمایند.

 لازم به ذکر است تاریخ انتخابات الکترونیکی مدیران انجمن ها روز 20 و 21 اسفندماه 83 خواهد بود.

آیین نامه انتخابات، شرایط، وظایف و اختیارات شورای مدیران انجمنهای تخصصی تبیان

تعریف :

ماده 1: هر انجمن به منظور شروع به كار رسمی خود و قرار گرفتن در لیست انجمنهای فعال موظف به دارا بودن شورای مدیریت خواهد بود.

ماده 2: اعضای شورای مدیران در طی انتخابات الكترونیكی تحت محیط وب انتخاب خواهد شد.

ماده 3: شورای مدیران در هر انجمن، از طریق انتخابات، تحت نظارت موسسه تبیان برای مدت زمان شش ماه برای دوره اول و دوره های بعدی یكسال تشكیل خواهد شد.

انتخابات :

ماده 1: انتخابات هر انجمن با شركت حداقل یك سوم اعضا در انتخابات مشروعیت خواهد یافت در غیر اینصورت فعالیت انجمن تا برگزاری انتخابات بعدی به حالت تعلیق در می آید.

ماده 2: نامزدهای مدیریت با كسب اكثریت نسبی آرا به عنوان عضو شورای مدیران انتخاب می شوند.

ماده 3: تعداد اعضای شورای مدیران به نسبت تعداد اعضای هر انجمن از 3 الی 7 نفر متغیر است.

ماده 4: مدت زمان برگزاری انتخابات 48 ساعت بوده و مبدأ زمان ساعت 8 خواهد بود.

تبصره 1: نتایج انتخابات لحظه به لحظه اعلام خواهد شد. نتیجه اعلامی در پایان زمان 48 ساعت نتیجه قطعی و نهایی خواهد بود.

شرایط:

نامزدهای انتخابات به شرط دارا بودن شرایط زیر، مجوز ورود به انتخابات را پیدا می كنند

شرایط هر نامزد عضویت در شورای مدیران به این قرار است:

1-    پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی

2-    متعهد به اصول مرامنامه عمومی عضویت در انجمنها

3-    داشتن حداقل 18 سال سن

4-    تعهد به فعالیت سازنده در انجمن و برنامه های اعلام شده در مبارزات انتخابی

5-    تخصص در راستای شاخه و موضوع انجمن تابعه بواسطه تحصیلات و یا سابقه فعالیت تجربی

6-     عضویت بیش از شش ماه در سایت تبیان

7-    عدم سابقه لغو عضویت

**  پس از برگزاری انتخابات و تعیین شورای مدیران؛ در اولین فرصت جلسه معارفه با حضور اعضای شورا و سردبیر تشكیل خواهد شد.

وظایف :

ماده 1: در جلسه معارفه، شورای مدیران هر انجمن وظیفه دارد از بین خود یك نفر را بعنوان مدیر انجمن انتخاب كند.

ماده 2: شورای مدیران موظف هستند در اولین فرصت پس از جلسه معارفه و قبل از شروع فعالیت ها، برنامه ها و سیاست های كاری انجمن را تدوین و به اطلاع تبیان برسانند.

تبصره 1: برنامه ها و سیاست ها پس از تایید تبیان در مجمع عمومی انجمن ها در فضای مجازی به شور گذاشته می شود.

ماده 3: شورای مدیران هر انجمن وظیفه نظارت، مدیریت و اداره برنامه های تدوین شده را داشته و باید در جهت اعتلای سطح و اهداف انجمن كوشا باشد.

ماده 4: شورای مدیران وظیفه نظارت بر اعضای فعال و تهیه كارنامه فعالیت آنها را دارد.

ماده 5: كنترل، نظارت و مسئولیت محیطهای حقیقی و مجازی گردهمایی های انجمن بر عهده شورای مدیران است. بطوریكه با سیاستها و ضوابط موسسه مطابقت داشته باشد.

ماده 6: شركت فعال در شورای عالی راهبری انجمنها( برای هماهنگی بیشتر بین انجمنها، مدیران انجمنها در شورایی به نام شورای عالی راهبری انجمنها كه به مدیریت سردبیر و یا نماینده ایشان تشكیل می گردد، شركت خواهند كرد).

شورای مدیریت ، نظرات و پیشنهادات اعضای انجمن را به تبیان و همینطور نظرات و سیاستهای موسسه را از طریق مدیر انجمن  به اعضا می رساند.

عزل و انحلال:

ماده 1: هر انجمن در صورت حصول اكثریت آرا به منظور انحلال، منحل خواهد شد و از ادامه فعالیت تا اعلام بعدی باز خواهد ماند.

ماده 2: عزل اعضای شورای مدیران در صورت عدم رضایت اعضاء یا رعایت نكردن مواد آیین نامه، از طریق تبیان صورت می پذیرد.

تبصره 1: در صورت عزل هر عضو شورای مدیران، عضو جایگزین از میان اعضای انجمن مربوطه با نظر تبیان و شورای مدیران انتخاب خواهد شد.

در پایان تمامی كاربران عزیز می توانند تا پایان زمان انتخابات نظرات خود را در رابطه با آیین نامه های انجمنها كه بعداً می بایست توسط شورای انجمنها ( با نظرسنجی از اعضا) تهیه و تدوین شود، اعلام نمایند.

.برای اعلام نقطه نظرات اینجا كلیك كنید