تبیان، دستیار زندگی
برخی كه سنتی فكر می‌كنند گاهی گرایش به جمود پیدا می‌كنند و برخی هم كه به فاز روشنفكری می‌روند، به دامن لیبرالیسم می‌افتند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه های سیاسی آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

آیت‌الله مكارم شیرازی گفت: باید واقعیت‌ها را باور و برای آن راه حل پیدا كنیم. نقد دوستانه در محیط ما كم است بیشتر یا مدح است یا تخریب یك گروه باید این وسط نقد هدفدار و دوستانه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید در دیدار دبیر كل اعضای شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی، اظهار داشت: خیلی چیزها باید اصلاح شود نقد مقدمه هر اصلاحی است هیچ كس معصوم نیست جز انبیاء و اولیای الهی ما باید حتما در مورد لغزش‌هایی كه وجود دارد نقد منطقی داشته باشیم، مردم درباره مسائل و مشكلات اقتصادی حرف دارند اگر چیزی نگوییم درست نیست.

ایشان با اشاره به اینكه سه گروه درانتخابات اخیر مطرح بودند، اظهار داشت: یك گروه در انتخابات كه اكثریت بودن بیش از 24 میلیون رای آوردند یك گروه هم 13میلیون رای آوردند یك گروه هم گروهی مخرب بودند از خارج دستور می گرفتند و آتش بیار معركه بودند و كارهای بدی كردند ما باید حساب آنها را از هم جدا كنیم.

ایشان افزود: ما می‌گوییم گروهی كه از غرب دستور می‌گرفتند شناسایی و مطرود شوند اما بین دو گروه دیگر التیام ایجاد كنیم ما نمی‌توانیم بگوییم همه مغرض بودند و همانطور كه رهبر عزیز انقلاب فرمودند اینها مطابق سلیقه‌شان عمل كردند.

نقد دوستانه در محیط ما كم است بیشتر یا مدح است یا تخریب

آیت‌الله مكارم شیرازی با اشاره به توانایی‌های انقلاب، تصریح كرد: خارجی‌ها به تدریج داشتند مایوس می‌شدند اما حوادث انتخابات آنها را از یاس خارج كرد، تصریح كرد: ما نباید یاس دشمنان را تبدیل به امید كنیم باید تلاش كنیم كه یكپارچه شویم آنهایی كه در اعتقاد به جمهوری اسلامی، رهبری، ‌نظام ومردم مشترك هستند دور هم جمع شوند و وحدت ایجاد كنند و آن گروه فاسد و مفسد را طرد نمایند.

ایشان افزود: باید ادبیات گفتگو را تغییر دهیم، این سبب می‌شود مشكلات حل شود و از شما انتظار داریم روی مسائل كار كنید باید آرامتر و با محبت‌تر كار كنید تا اوضاع آرام شود، ‌نامهربانی‌ها و سوء ظن‌ها و بدبینی‌ها از بین برود.

آیت‌الله مكارم شیرازی تصریح كرد: ما دردها را خوب تحلیل می‌كنیم اما به درمان كه می‌رسیم كوتاه می‌آییم. گاهی برخی میگویند ما مایوس هستیم، این یاس بدترین عیب است هر مشكلی قابل حل است وبن بست در زندگی وجود ندارد.

ایشان ادامه داد: دشمنان با ما اعلام جنگ كردند جنگ صلیبی دوم را آغاز كردند ما چه باید بكنیم راهی جز اتحاد كشورهای اسلامی نداریم. در بیرون و داخل یك توفان علیه ما راه انداخته‌اند، ما باید در مورد همه اینها تدبیر داشته باشیم.

  مکارم شیرازی

 ایشان با اشاره به ویژگی‌های حزب موتلفه اسلامی و امتیازات این حزب گفت:‌ ظاهر و باطن موتلفه اسلامی یكی است این برای ما ارزشمند است، شما یك تشكل سنتی و در عین حال روشنفكر و آگاه به زمان هستید. جمع این دو، كار آسانی نیست، برخی كه سنتی فكر می‌كنند گاهی گرایش به جمود پیدا می‌كنند و برخی هم كه به فاز روشنفكری می‌روند، به دامن لیبرالیسم می‌افتند اما شما نشان دادید از این دو آفت مصون هستید هم مسلمان رساله‌ای،‌هم انقلابی روشن و آگاه به زمان هستیدهمچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر كل حزب موتلفه اسلامی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی كشور و فعالیت‌های حزب گفت: ما اكنون مواجه با یك هجمه سنگین از سوی اروپا و آمریكا علیه اركان نظام به ویژه رهبری و ولایت فقیه هستیم، دشمن با راه‌اندازی یك جنگ صلیبی اسلام را هدف قرار داده است.

وی افزود: ما فوری‌ترین وظیفه را دفاع از كیان اسلامی و نظام و حمایت از ولی فقیه می‌دانیم.

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده