تبیان، دستیار زندگی
مدیر مؤسسه صدای بهار از آغاز پخش زنده دروس خارج حوزه‌های علمیه کشور در اینترنت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پخش آنلاین دروس خارج حوزه‌ های علمیه در اینترنت آغاز شد

اینترنت

مدیر مؤسسه صدای بهار از آغاز پخش زنده دروس خارج حوزه‌های علمیه کشور در اینترنت خبر داد.

جواد جوادی،‌ مدیر مؤسسه صدای بهار، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، پخش زنده دروس خارج مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در داخل و خارج ایران آغاز شد.

وی افزود: هم‌اینک دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، مشهد و اهواز پخش زنده آن آغاز شده و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق شبکه جهانی اینترنت از دروس خارج حوزه علمیه بهره بگیرند.

جوادی خاطر نشان کرد: پخش زنده برخی دروس خارج در هفته گذشته آغاز شده بود؛ ولی از این هفته به صورت رسمی تمامی دروس به صورت زنده در اینترنت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درس خارج فقه حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید و آیت الله جوادی آملی به صورت زنده از مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه صدای بهار، فعال کردن بخش آرشیو متنی و صوتی دروس خارج حوزه‌های علمیه را از دیگر برنامه‌های این مؤسسه دانست و اظهار داشت: با آغاز پخش زنده دروس بخش آرشیو آن‌هم فعال شده و آرشیو صوتی دروس با تاخیر دوساعته در اینترنت قرار می‌گیرد و فایل متنی آن با یک روز تاخیر منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پخش زنده درس خارج فقه و اصول حضرت آیت الله سبحانی از مدرسه علمیه حجتیه قم و درس خارج فقه آیت الله مرتضی مقتدایی،‌ مدیر حوزه‌های علمیه از مدرسه علمیه دارالشفای انجام می‌گیرد.

جوادی یاد‌آور شد: در سال جاری بخش آرشیو صوتی و متنی درس فقه مقارن حجت الاسلام حسینی قزوینی در اینترنت قرار گرفته است و در نظر داریم به زودی پخش زنده درس وی را برگزار کنیم.

وی از آغاز پخش زنده دروس خارج حوزه علمیه اهواز خبر داد و افزود: درس خارج فقه و اصول آیت الله موسوی جزایری از این هفته آغاز و همچنین فایل صوتی و متنی وی در اینترنت قرار گرفته است.

مدیر مؤسسه صدای بهار در ادامه گفت: در سال جاری بخش آرشیو متنی و صوتی درس خارج علمای حوزه علمیه مشهد همچون آیات مرتضوی، رضازاده، اشرفی شاهرودی و موسوی خلخالی فعال شده است.

وی با بیان این که درس خارج آیت الله موسوی خلخالی در مشهد به صورت زنده پخش می‌شود، اظهار داشت: تلاش داریم تا پایان سال دروس دیگر حوزه علمیه مشهد را به صورت زنده پخش کنیم.

جوادی درباره دروس خارج حوزه علمیه نجف گفت: هم‌اینک بخش متنی و صوتی دروس خارج آیات ایراونی، بشیر نجفی و حکیم در اینترنت قرار گرفته است و با یک روز تاخیر به روز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات فنی و مخابرات در کشور عراق تاکنون موفق به پخش زنده دروس خارج حوزه علمیه نجف نشدیم.

گفتنی است، علاقه مندان به استفاده از پخش زنده درس های خارج در اینترنت می توانند با استفاده از نشانی http://www.eshia.ir/Default.html از این بخش استفاده كنند.