تبیان، دستیار زندگی
براساس گزارش‌های اعلام شده از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استرالیا، یك ربات پرنده به گروهی كه در تلاش است با ردیابی نهنگ‌های مهاجر در آبهای این منطقه، آنها را از خطر نابودی نجات دهد، ملحق می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ردیابی رباتیک نهنگ ها

براساس گزارش‌های اعلام شده از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استرالیا، یك ربات پرنده به گروهی كه در تلاش است با ردیابی نهنگ‌های مهاجر در آبهای این منطقه، آنها را از خطر نابودی نجات دهد، ملحق می‌شود.

به گزارش جام جم این ربات در تعقیب هوایی نهنگ‌های گوژپشت با سازمان حفاظت از محیط زیست كشور استرالیا همكاری می‌كند.

نهنگ ها

در حقیقت این ربات هواپیمایی است كه به سیستم كنترل از راه دور مجهز است كه بر فراز آب‌های استرالیا به پرواز در آمده و با گرفتن تصاویری از سطح آبها، به دانشمندان در شمارش تعداد نهنگ‌هایی كه از این منطقه مهاجرت می‌كنند، كمك خواهد كرد.

دانشمندان امیدوارند با استفاده از این ربات كه طول بال‌های آن حدود 5 متر است اطلاعات دقیقی را درباره تعداد موجودات موردنظر در یك منطقه بخصوص به دست آورند و به این ترتیب از شكار این موجودات ممانعت به عمل آورند. نهنگ‌ها معمولا به صورت انفرادی یا دوتایی مهاجرت می‌كنند و اغلب پیش از این كه خود را در اعماق آبها مخفی سازند حركاتی را در سطح آبها به وجود می‌آورند.

یكی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ربات‌‌های پرنده دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز و همچنین ارسال تصاویر فوری است. از آنجایی كه نهنگ‌ها مسیرهای متعددی را برای مهاجرت انتخاب می‌كنند، برای این‌كه بتوان به اطلاعات مورد نیاز درباره آنها دست یافت، اغلب باید منطقه وسیعی را مورد بررسی قرار داد اما این روش بدون این‌كه سبب مرگ این موجودات شود می‌تواند مسیر حركت آنها را درهر لحظه مورد بررسی قرار دهد.

تنظیم باری تبیان: سیدخاموشی