تبیان، دستیار زندگی
بحث و گفت‌وگو درباره ورود قرآن‌های مغلوط به كشور، بازدید هیأت عراقی از دارالقرآن استان تهران و صدور مجوز فعالیت سه موسسه جدید قرآنی در جنوب غرب استان تهران از مهم‌ترین اخبار سازمان تبلیغات اسلامی است به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری سازما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود قرآن‌های مغلوط به كشور

فرقان

بحث و گفت‌وگو درباره ورود قرآن‌های مغلوط به كشور، بازدید هیأت عراقی از دارالقرآن استان تهران و صدور مجوز فعالیت سه موسسه جدید قرآنی در جنوب غرب استان تهران از مهم‌ترین اخبار سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری سازمان دارالقرآن كشور، سی‌ونهمین جلسه هیأت امنای این سازمان، دیروز دوشنبه در حالی برگزار شد كه سه موضوع ورود قرآن‌های مغلوط به كشور، نحوه تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب آئین‌نامه حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین مباحث آن بود.

در این جلسه كه اعضای هیأت امنا شامل حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، خواجوی (رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات)، سلیمی، خدام حسینی، موسوی بلده، صلح‌جو، حاجی شریف، حاج ابوالقاسم، قره شیخلو و ابوالقاسمی در آن حضور داشتند، ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته از مصوبات جلسات قبلی هیأت به اطلاع حاضران رسید. در ادامه این جلسه اعضا درباره نحوه تعامل سازمان دارالقرآن الكریم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در طرح نهضت قرآن‌آموزی بحث و گفت‌وگو كردند.

تصویب آئین‌نامه حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی یكی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود كه درباره آن گفت‌وگو شد.

ورود قرآن‌های مغلوط به كشور و نیز ارائه راهكارهای لازم، مبحث مهم این جلسه بود كه هیأت امنای سازمان دارالقرآن درباره آن صحبت كردند.

* مجوز فعالیت 3 موسسه جدید قرآنی در جنوب غرب تهران

مجوز فعالیت سه موسسه جدید قرآنی در جنوب غرب تهران صادر شد.

روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام كرد، 3 موسسه جدید قرآنی به نام‌های حنیفان، دارالتعلیم القرآن و حكمت جاویدان كه در جنوب غرب تهران فعالیت می‌كنند، موفق به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی شدند.

ساداتی، مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جنوب غرب با اعلام این خبر گفت: مراحل ثبت و تشریفات اداری مربوط به تاسیس این موسسات انجام و مجوزهای فوق از طرف اداره كل تبلیغات اسلامی استان تهران صادر و به این اداره ارسال شد.

وی در ادامه افزود: طبق سنت گذشته این اداره از مسئولین این ادارات برای دریافت مجور دعوت می‌كند و ضمن اعطای مجوز، تذكرات لازم به آنان داده می‌شود.

* بازدید حافظان و قاریان از دارالقرآن استان تهران

جمعی از قاریان، حافظان و مسئولان مراكز قرآنی عراق از دارالقرآن اداره كل تبلیغات اسلامی استان تهران بازدید كردند.

بیش از 70 تن از قاریان، حافظان، اساتید و مسئولین مراكز و موسسات فرهنگی كشور جمهوری اسلامی عراق با حضور در دارالقرآن اداره كل تبلیغات اسلامی استان تهران، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مسئول و كارشناسان دارالقرآن از روند اجرای فعالیت‌های قرآنی در این دارالقرآن مطلع شدند.

این گروه از قاریان و اساتید قرآنی به دعوت موسسه فرهنگی، قرآنی فرزندان روح‌الله به كشور دعوت شدند.

مهدی نادی، مسئول اداره امور قرآنی اداره كل استان تهران با اعلام این خبر افزود: طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در سطوح مختلف تبلیغی، ترویجی و صدور مجوز فعالیت برای مراكز و موسسات قرآنی به هیئت عراقی توضیح داده شد. نادی در جمع قاریان میهمان خاطرنشان كرد: از جمله مأموریت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی، نظارت بر چاپ و نشر قرآن كریم در كل كشور جمهوری اسلامی ایران است.

در این دیدار صمیمی و دوستانه، گروه ابتهال و تواشیح ابناءالزهرا (س) عراق به اجرای برنامه پرداختند.


تنظیم برای تبیان: شکوری