تبیان، دستیار زندگی
کار بزرگی بود، آرزویی به بزرگی تاریخ که در جریان نهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در شهر «فوشان » به حقیقت پیوست .............
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان سلطه ژاپنی ها بر کاراته

پایان سلطه ژاپنی ها بر کاراته

كار بزرگى بود، آرزویى به بزرگى تاریخ كه در جریان نهمین دوره مسابقات كاراته قهرمانی آسیا در شهر « فوشان » به حقیقت پیوست.

پیش از این آرزو مى كردیم كه در كومیته تیمى روى سكوى قهرمانى بایستیم و آن روز پس از سالها انتظار بالاخره در روزهای گذشته با نشان طلاى كومیته تیمى برآورده شد.

در « فوشان »  ملى پوشان كشورمان با عبور از سد ماكائو، امارات، اردن و ژاپن قهرمانى جام نهم كومیته تیمى را به خود

اختصاص دادند تا پس از چندین سال انتظار طعم تلخ شكست را به چشم بادامى ها بچشانند.

بغض پیروزى بر قدرت مطلق چندین دوره كاراته آسیا بدجورى راه نفسمان را گرفته بود. اما ملى پوشان كشورمان متشكل از فرزاد عباس زاده، على اسدى، مهدى سلطانى، حامد زیگسارى، مهدى دولى خانى، نادر جودت و سعید فرخى دست به دست هم دادند تا آرزوى شیرین كاراته ایران تحقق یابد. دیروز و در آخرین روز پیكارهاى كاراته قهرمانى آسیا در مبارزات كومیته تیمى براى راهیابى به دیدار پایانى سه بار بر روى تاتامى رفتند كه حاصل این تقابل 3 پیروزى بود.

ملى پوشان كشورمان پس از یك قرعه استراحت در دور نخست مقابل شاگردان رضا رشیدنیا سرمربى ایرانى تیم ملى ماكائو قرار گرفتند و موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 از سد این حریف بگذرند. در این بازى فرزاد عباسزاده، على اسدى و مهدى سلطانى مقابل حریفان به پیروزى رسیدند.

کاراته

نمایندگان ایران در دور دوم به مصاف امارات رفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر پیروز از میدان خارج شوند. فرزاد عباسزاده، مهدى دولى خانى و حامد زیگسارى مردان پیروز این تقابل بودند.

تیم ملى اردن حریف ملى پوشان كشورمان در مرحله نیمه نهایى بود كه با شكست 3 بر یك راهى دیدار پایانى شد. در این

رویارویى سعید فرخى، نادر جودت و مهدى سلطانى به برترى دست یافتند و على اسدى تنها كاراته كایى بود كه نتیجه را واگذار كرد.

اعضاى تیم ایران در فینال به مصاف ژاپن رفتند كه با چیدمان صحیح كادرفنى توانستند ناكامى دوره قبل را با برد 3 بر یك جبران كنند. در این دیدار سعید فرخى در مبارزه نخست 4 بر یك شكست خورد، فرزاد عباسزاده، مهدى سلطانى و نادر جودت مقابل حریفان ژاپنى به برترى دست یافتند و حامد زیگسارى دیگر نماینده ایران بود كه به تساوى رضایت داد.

بدین ترتیب تیم ایران در نهمین دوره مسابقات كاراته قهرمانى آسیا بدون حضور بانوان با یك مدال كمتر نسبت به ژاپن در مجموع مردان و زنان به عنوان نایب قهرمانى دست یافت. ژاپن با 7 طلا و 3 نقره بر سكوى قهرمانى ایستاد.

چین با 3 طلا، یك نقره و 2 برنز، ویتنام با 3 نقره و 2 برنز، مالزى و قزاقستان هر كدام با 2 نقره و 2 برنز، چین تایپه با 2 نقره، و كره هر كدام با یك نقره، اندونزى و هنگ كنگ هر كدام با  4 برنز به ترتیب عناوین سوم تا یازدهم جدول رده بندى را به خود اختصاص دادند. عراق، اردن، ماكائو، عربستان و كویت با یك برنز عناوین بعدى را كسب كردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری