تبیان، دستیار زندگی
زوجین هر دو وظیفه دارند که با حفظ علاقه و محبت و عشق ورزیدن به یکدیگر و اهمیت قائل شدن برای همسر کانون خانواده را گرم و گرم تر کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تو گل و من پروانه

همسران

اگر مدبرانه رفتار نکنید و اگر در زندگى خود تغییرات لازم را اعمال نکنید، زندگى زناشویى شما احتمالاً خسته کننده مى شود. شاداب بودن و مبتکرانه رفتار کردن، به زن و شوهر کمک فراوانى مى کند. اگر زن و شوهر خواهان زندگى زناشویى یا طراوت هستند باید رشد و تغییر کنند.

درست همان طور که رشد جسمانى براى فرزندان ما امر مسلم است باید پیوسته در زمینه هاى عاطفى، احساسى، ذهنى و معنوى نیز رشد کنیم. باید مراقب باشیم که بیش از اندازه از خود گذشت نکنیم. وقتى روابط زناشویى امکان رشد را فراهم نسازد، آن پیمان کمرنگ مى شود.

شاداب بودن و مبتکرانه رفتار کردن، به زن و شوهر کمک فراوانى مى کند. اگر زن و شوهر خواهان زندگى زناشویى یا طراوت هستند باید رشد و تغییر کنند.

دوست داشتن همسر بدین معنا نیست که لزوماً همه دقایق زندگى خود را با هم باشید. این هم مى تواند از شور و شوق زندگى بکاهد. داشتن دوستان و فعالیتهاى مناسب وسیله اى است تا شادابى بیشترى به زندگى زناشویى خود بدهید . معاشرت داشتن با زوج هاى دیگر نیز وسیله مناسبى است که به زندگى شما طراوت بیشترى مى دهد.

همسران

برنامه ریزى موقعیت ها و برنامه هاى خاص از اهمیت ویژه اى برخوردار است. جشن گرفتن به مناسبت هاى ویژه، شرکت در مهمانى ، دادن هدیه، گذشت ایام را طراوت جدیدى مى بخشد. این ها به ویژه براى زن اهمیت زیادى دارد. اینکه شوهر روز تولد، سالگرد ازدواج و سایر مناسبت ها را به خاطر داشته باشد براى زن مهم است و به این نتیجه مى رسد که مورد مهر و محبت همسرش قرار دارد. و این نکته از نیاز های اختصاصی زنان است.

یکى از عوامل فرو نشاندن مهر و عشق در خانواده یکنواخت بودن و یکنواخت زندگى کردن است. حتى اگر از زندگى یکنواخت خود لذت مى برید گاهى لازم است که کارى جدید و بر خلاف همیشه صورت دهید. غافلگیر کردن همسر و فرزندان در هدیه دادن و یا مهیا شدن برای یک میهمانی و یا ایجاد یک برنامه تفریحی خانوادگی بدون پیش زمینه قبلی می تواند خانواده شما را با تنوع همراه کند.

با هم خندیدن، با هم گریستن و با هم آموختن به زن و شوهر امکان مى دهد که یکدیگر را بیش از پیش دوست بدارند

سرانجام ، براى حفظ شور و نشاط در زندگى زناشویى، زن و شوهر باید در عشق رشد کنند. با هم زندگى کردن، با هم خندیدن، با هم گریستن و با هم آموختن به زن و شوهر امکان مى دهد که یکدیگر را بیش از پیش دوست بدارند و مهر و محبت میانشان بیشتر شود. بنابراین سعی کنید در احساسات یکدیگر سهیم باشید ، دیگری را درک کنید و در احساس خود شریک کنید.

و ... خلاصه آنکه زوجین هر دو وظیفه دارند که با حفظ علاقه و محبت و عشق ورزیدن به یکدیگر و اهمیت قائل شدن برای همسر  کانون خانواده را گرم  و گرم تر کنند.

برگرفته از کتاب اخلاق در خانواده /سید على اکبر حسینى- با تغییر

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

زن وشوهر های صمیمی

قاضی های ناشی قضاوت نکنید!

فرشته ی رحمت،برای همسرت باش

با شماییم آقای محترم!

تعمیر روابط هیجانی بین همسران

رسم عاشقی

قاتل خاموش روابط زناشویی!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.