تبیان، دستیار زندگی
مسی ستاره دوست داشتنی بارسلونا و تیم ملی آرژانتین با بررسی شرایط کنونی تیم ملی کشورش اذعان داشت ؛ باید تیم ملی آرژانتین را از اوضاع کنونی خارج کنیم .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسی ازبارسا و آرژانتین می گوید

مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا

مسى، ستاره دوست داشتنى بارسلونا و  تیم ملى آرژانتین با بررسى شرایط كنونى تیم ملى كشورش اذعان داشت؛ باید تیم ملى آرژانتین را از اوضاع و احوال كنونى خارج كنند.

او می گوید: ما در كشورى هستیم كه همه فوتبال را دوست دارند و باید همه با هم متحد باشیم.

ستاره جوان بارسلونا در حالى با رادیو روساریوى آرژانتین مصاحبه مى كرد كه صعود تیم ملى آرژانتین به مرحله نهایى رقابت هاى جام جهانى 2010 با اما و اگرهاى فراوانى همراه است و دیه گو آرماندو مارادونا نتوانسته انتظارات مردم آرژانتین را برآورده كند و حتى این احتمال وجود دارد كه او و كشورش در جام جهانى آینده به دلیل عدم كسب سهمیه غایب باشند.

بارسا و آرژانتین را مقایسه نكنید

البته، مسى در صحبت هایش بسیار محكم و مطمئن صحبت می کند: ما باید به هر ترتیبی شده در دو دیدار آتی به پیروزی برسیم، حتی اگر نتوانیم بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم.

ستاره آرژانتینی بارسلونا می گوید: مهمترین نكته براى ما، كسب نتیجه پیروزى است. ما زمان كافى دراختیار داریم تا با هم متحد شویم و بتوانیم به سطحى برسیم كه واقعاً خواهان آن هستیم.

لیونل مسی

به نقل از خبر ورزشی، مهاجم جوان بارسلونا این روزها انتقادهاى زیادى را مى شنود. بسیارى معتقدند كه او در بارسلونا به مراتب پرانرژى تر و قبراق تر از تیم ملى آرژانتین است ولى مسى نظر دیگرى دارد: «نباید چنین مقایسه اى انجام دهیم، چرا كه در بارسلونا، من همراه با سایر بازیكنان همه روزه در كنار یكدیگر تمرین مى كنیم ولى شرایط در اردوى تیم ملى به نحو دیگرى است.»

ما حداكثر 15 روز قبل از آغاز هر دیدار، گرد هم مى آییم، تمرین مى كنیم، دریك یا دو بازى به میدان مى رویم و تمام.

ا كنون براى این كه بتوانیم به آرامش برسیم، تنها باید به صعود به مرحله نهایى جام جهانى بیندیشیم و پس از آن، با فراغ بال و در زمان مناسب، خود را براى حضورى قدرتمندانه در این رقابت ها آماده كنیم.

ما در تیم ملى اندكى زمان و تمرین كم داریم. واقعیت این  است كه در بارسلونا، من نقش مفید و مؤثرى دارم و در تركیب تیم به خوبى به كار گرفته مى شوم. در تیم ملى هم بازیكنان بزرگ و فوق العاده خوبى در اختیار داریم كه مى توانیم حتى در سطح بارسلونا ظاهر شویم، ولى مشكلى كه وجود دارد این است كه با 10 یا 15 روز تمرین، نمى توان به آن سطح بالاى آمادگى و هماهنگى دست یافت. این امرى نیست كه بتوان در مدت زمانى كوتاه به آن رسید.

تیم ملی آرژانتین

آرژانتین نباید در جام جهانى غیبت كند

ستاره جوان بارسلونا در ادامه با آنالیز سبك بازى تیم كاتالان گفت: من سیستم بازى بارسلونا را واقعاً دوست دارم. البته، مارادونا هم تلاش مى كند تا این سیستم را در تیم پیاده سازى كند. البته ما هنوز نتوانسته ایم به خوبى بارسا بازى كنیم ولى موقعیت هاى گل زیادى را خلق نموده ایم. من تنها نیستم كه در یك دیدار پیروز مى شوم یا مى بازم، این مسئولیت تك تك بازیكنانى است كه در تركیب تیم ملى آرژانتین حاضر هستند.

همه ما باید به قصد پیروزى روانه میدان شویم. باید به مراتب بیشتر از قبل با هم متحد باشیم و بدانیم كه اكنون فرصتى پیش روى ما قرار گرفته كه باید از آن بهره ببریم. آرژانتین نباید غایب رقابتهاى جام جهانى باشد.

با مارادونا رابطه خوبى دارم

پس از آن، در مورد رابطه مسى با مربى تیم ملى كشورش سؤال شد، چرا كه به گوش رسیده بود ستاره جوان كاتالان رابطه خوبى با مارادونا ندارد. ولى مسى با تكذیب این خبر گفت:« این  كه مارادونا با من حرف نمى زند، صحت ندارد. رابطه ما با هم خوب است و راستش را بخواهید مارادونا رفتار بسیار خوبی با همه بازیکنان دارد.»

برزیل، آرژانتین

جملات پایانی مسى نیز در دفاع از پیراهن تیم ملى كشورش بیان شد: همه ما بایداز پیراهن تیم ملى آرژانتین دفاع كنیم. تك تك ما حس ویژه اى به این پیراهن داریم و هیچ كدام نمى خواهیم آن را از دست بدهیم. اگر به این پیراهن حسى نداشتیم، هیچ گاه به آرژانتین نمی رفتیم و همراه با این تیم راهى سفرهاى طولانى به استرالیا یا كشورهاى دیگر نمى شدیم.

اگر به خاطر مسائل مالى بود، هر یك از ما ترجیح مى دادیم در خانه هایمان بنشینیم. بازیكنان آرژانتینى شاغل در اروپا، بر روى همه چیز پاى مى گذارند تا هر چه سریعتر خود را به اردوى تیم ملى آرژانتین برسانند. هرچند متأسفانه تیم ما در دیدارهاى اخیرش نتوانسته به نتایج مطلوبى دست پیدا كند، ولى مطمئن باشید به زودى همه چیز تغییر خواهد كرد.

باید با آرامش كار را دنبال كنیم و نباید بیش از این در باتلاقى كه گیر افتاده ایم، دست و پا بزنیم. آرژانتین كشورى است كه در آن همه به فوتبال عشق مى ورزند و باید همه با هم براى موفقیت تیم ملى كشورمان متحد باشیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری