تبیان، دستیار زندگی
دختر مسلمان آمریكایی عضو تیم بسكتبال ایالت ماساچوست كه یكی از بهترین بازیكنان بسكتبال تاریخ آمریكا شده،‌ دین و حجاب خود را عامل اصلی ستاره شدنش دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دختر ورزشکار با حجاب در آمریکا

ستاره شدنم بخاطر دین و حجابم است

دختر

دختر مسلمان آمریكایی عضو تیم بسكتبال ایالت ماساچوست كه یكی از بهترین بازیكنان بسكتبال تاریخ آمریكا شده،‌ دین و حجاب خود را عامل اصلی ستاره شدنش دانست.

"بلقیس عبدالقادر" كه اخیرا ركورد بیشترین امتیاز در یك مسابقه را شكست، طی اظهاراتی می گوید: دین برای من در مقام اول اهمیت دارد و از همه چیز برایم مهم تر است.

حجاب مانع ورزش كردن من نیست و هیچ مشكلی را برایم به وجود نمی آورد زیرا به گفته های مردم در مورد حجابم توجه زیادی نمی كنم.

من روزه هم می گیرم. روزه هم برایم مشكل ساز نیست. گرسنگی و تشنگی برایم مهم نیست و مشكلی در ورزش كردنم ایجاد نمی كند.

برایم مهم خداوند متعال است. رضایت خدا در مقام اول قرار دارد. دین من عامل اصلی عزت و سربلندی من است.

"بلقیس عبدالقادر" كه در حال حاضر یك دانش آموز دبیرستانی است،‌ در ادامه اظهارات خود می گوید: من به دینم افتخار می كنم و همواره بر بیشتر آموختن تعالیم دین مبین اسلام اصرار می ورزم. با وجود اینكه در كشوری مسیحی هستم، اما بسیاری از اطرافیانم به دین من احترام می گذارند. من از تمام آنان سپاسگذارم.

دختر

وی همچنین افزود: در این ماه رمضان،‌ هر روز وقت تمرین كه وقت اذان مغرب میشد، مربی تیم كه احترام زیادی برای من قائل است، دقایقی به من اجازه می داد تا برای افطار كردن، تمرین را رها كنم. این كار كمك زیادی به من می كرد. حتی وقتی وقت نماز می شود، تمرین متوقف شده و به من اجازه داده می شود كه نماز بخوانم.

این دختر جوان مسلمان در ادامه می گوید: امیدوارم كه حجاب من برای دیگر الگو باشد. آرزو می كنم كه دیگر دختران مسلمان هم با حجاب خود با قدرت وارد عرصه های مختلف شوند تا ستاره شوند و به همگان نشان دهند كه حجاب هیچ گونه مانعی برای زنان مسلمان نیست.

منبع خبر:جهان

تنظیم: داوودی