تبیان، دستیار زندگی
در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان دو مدال برنز با ارزش برای ایران به دست آمد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرنگی کاران در اندیشه قهرمانی

فرنگی کاران در اندیشه قهرمانی

در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان دو مدال برنز با ارزش برای ایران به دست آمد.

در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان، حبیب‌الله اخلاقی ملی‌پوش وزن 84 کیلوگرم و امیر علی اکبری فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم دو مدال با ارزش برنز را برای ایران به ارمغان آوردند.

اخلاقی در مسابقه رده بندی موفق شد، بدری خاسایا نفر سوم سال 2007 جهان از گرجستان را در دو تایم با نتیجه 30 بر صفر (1-0 و 2-0) شکست دهد و در اولین حضور خود در تیم ملی صاحب مدال برنز جهان شود.

اخلاقی در دورهای قبلی الکسی میشین از روسیه و ملی پوشان استونی و کرواسی را از سد راه برداشته بود و در کشتی نیمه نهایی به نومونوی از فرانسه باخت.

فرنگی کاران در اندیشه قهرمانی

همچنین در وزن 96 کیلوگرم، امیر علی اکبری قهرمان امسال آسیا موفق شد سه بر دو (1-0 و 2-2) دیوید سالادزه نایب قهرمان المپیک سیدنی از ازبکستان را مغلوب کند و بر سکوی سوم جهان بایستد. علی اکبری پیش از این حریفانی از دانمارک و بلغارستان را شکست داده بود و در نیمه نهایی به بالاژ کیس از مجارستان باخت.

اما در وزن 60 کیلوگرم، امید نوروزی پس از پیروزی بر ملی پوشان چین و بلغارستان مقابل رواز لاشخی از گرجستان مغلوب شد و در رده دهم قرار گرفت.

در روز اول مسابقات نیز حمید سوریان ملی پوش وزن 55 کیلوگرم برای چهارمین بار به مدال طلای جهان رسیده بود.

ایران در رده نخست تیمی

تا پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ایران در مکان نخست رده بندی تیمی قرار دارد.

به نقل از ایسنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با مدال طلای حمید سوریان در 55، دو برنز حبیب الله اخلاقی و امیر علی اکبری در 84 و 96 کیلو و هم‌چنین دهمی امید نوروزی در 60 کیلوگرم با 27 امتیاز در مکان نخست تیمی قرار دارد.

ترکیه با 26 امتیاز در تعقیب ایران است و آذربایجان با 22 امتیاز سوم است. اما، روسیه وضعیت چندان خوبی ندارد و با 18 امتیاز و 9 امتیاز کمتر نسبت به ایران چهارم است.

رقابت های حساس روز پایانی در اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم تکلیف تیم قهرمان را مشخص خواهد کرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری