تبیان، دستیار زندگی
جای تاسف است كه در جامعه اسلامی ایران بعد از گذشت 30 سال از انقلاب، جمع زیادی از مردم از روخوانی و روان‌خوانی قرآن محروم‌اند، چرا كه تلاش‌ها در راستای یك هدف نبوده و موازی‌كاری در فعالیت‌های قرآنی بسیار دیده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکثر مردم با روخوانی قرآن ناآشنایند

فرقان

محمد انجم شعاع در گفت‌‌وگو با خبرنگار آیین واندیشه فارس با اشاره به مشكلات جامعه قرآنی اظهار داشت: مهم‌ترین مشكل جامعه قرآنی، فقدان یك مدیریت راهبردی قرآنی است و مجموعه مؤسسات قرآنی كار‌های بزرگی انجام داده‌اند كه هركدام قادر به متحول كردن كشور قرآنی هستند.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران گفت: جامعه قرآنی در پراكندگی كاری قرار دارد و برای فعالیت‌های قرآنی باید پازل قرآنی تعریف شود كه نقش‌ مدیران و مسئولان قرآنی در آن گنجانده شود.

وی با اشاره به فرموده امام علی(ع) در مورد مدیریت افزود: متاسفانه جامعه قرآنی مدیریت واحدی نداشته و تضاد‌های مدیریتی در جامعه قرآنی شكافی ایجاد كرده كه بین متولیان قرآنی فاصله افتاده؛ به طوری كه برخی‌ها، دیگران را در جامعه قرآنی قابل تحمل نمی‌دانند.

انجم شعاع ادامه داد: شاید مجموعه شورای عالی قرآن با كار اخیری كه دارد، بتواند وظیفه هدایت و رهبری فعالیت‌های قرآنی را برعهده گیرد و وظایف تك تك سازمان‌ها را روشن كرده و مسئولیت‌ها را مشخص كند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران خاطرنشان كرد: جامعه و مؤسسات قرآنی پشتوانه‌ای نداشته و بیشتر مؤسسات قرآنی با منابع شخصی و حمایت‌های محدود مردمی فعالیت می‌كند.

وی تصریح كرد: جای تاسف است كه در جامعه اسلامی ایران بعد از گذشت 30 سال از انقلاب، جمع زیادی از مردم از روخوانی و روان‌خوانی قرآن محروم‌اند، چرا كه تلاش‌ها در راستای یك هدف نبوده و موازی‌كاری در فعالیت‌های قرآنی بسیار دیده می‌شود.

انجم شعاع در خصوص تشكیل همایش‌ها و نشست‌هایی برای هماهنگی مؤسسات و جلوگیری از موازی‌كاری‌‌ها در حوزه قرآن گفت: بعد از گذشت 30 سال از انقلاب، اعضای جامعه قرآنی هنوز نتوانسته دور هم جمع شوند و مسائل خود را حل كنند.

وی افزود: هنوز بیمه معلمان قرآنی، مؤسسات قرآنی و ... حل نشده و باید انسجام و تحول قرآنی در جامعه قرآنی ایجاد شود.


تنظیم برای تبیان: شکوری