تبیان، دستیار زندگی
های ایران، با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان پیست اسكی آلوارس توسعه می‌یابد اسدالله شمس گفت: با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان پیست اسكی آلوارس توسعه می‌یابد. مدیر طرح مجتمع سیاحتی، اقامتی و ورزشی سبلان در گفت‌وگویی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سوی شركت توسعه میهمان‌خانه‌های ایران،

با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان پیست اسكی آلوارس توسعه می‌یابد

اسدالله شمس گفت: با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان پیست اسكی آلوارس توسعه می‌یابد.

مدیر طرح مجتمع سیاحتی، اقامتی و ورزشی سبلان در گفت‌وگویی با افزود: اكنون طرح توسعه پیست اسكی آلوارس به مرحله‌ی مطالعاتی رسیده است.

به گفته‌ی وی؛ این مطالعه توسط شركت توسعه میهمان‌خانه‌های ایران و استانداری اردبیل صورت می‌گیرد.

شمس افزود: برای دسترسی بهتر گردشگران به پیست اسكی آلوارس، از سرعین تا روستای آلوارس جاده‌ای به عرض 11 متر احداث شده كه این جاده از روستا به بالا به 18 متر می‌رسد.

مدیر طرح مجتمع سیاحتی، اقامتی و ورزشی سبلان با تاكید بر اینكه احداث تله‌سیج به طول یك كیلومتر در فهرست كار قرار دارد، افزود: ایجاد رستوران، هتل، مجموعه ورزشی، پیست اسكی، مدیریت و مركز آموزشی از دیگر محورهای توسعه‌ی پیست اسكی آلوارس هستند كه برخی از این پروژه‌ها تا 50 درصد پیشرفت فیزیكی داشته‌اند.

شمس، همچنین از احداث تله‌كابین به موازات جاده سرعین - آلوارس (تقریبا 10 كیلومتر) خبر داد و افزود: اكنون سالانه نزدیك به 500 هزار تن از آلوارس بازدید می‌كنند؛ اما با پایان یافتن طرح توسعه، این رقم به طور حتم چندین برابر خواهد شد.