تبیان، دستیار زندگی
حضرت ایت الله بهجت (حفظه الله ) نوشته بود :« ایشان ( قدرت الله ) قطعاً تاج شهادت به سر خواهد داشت و ان شاء الله مأجور خواهد بود .»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقای بهجت و طلبه صفر کیلومتر
b'j (g,*

حضرت ایت الله بهجت (حفظه الله ) نوشته بود :« ایشان ( قدرت الله ) قطعاً تاج شهادت به سر خواهد داشت و ان شاء الله مأجور خواهد بود .»

جمله ای از حضرت ایت الله بهجت (حفظه الله ) نوشته بود :« ایشان ( قدرت الله ) قطعاً تاج شهادت به سر خواهد داشت و ان شاء الله مأجور خواهد بود .»

با دیدن این جمله احساس خاصی بِهِم دست داد ... حقیقت این بود که در جریان امیرخانی  همش احساس گناه می کردم ، اما این جمله اب سردی بود روی شعله های قلبم .

... واقعاً مانده بودم که آخر چه ارتباطی بین قدرت و حضرت آیت الله بهجت وجود دارد . قدرت الله که طلبه صفر کیلومتر بود و هنوز به جايي نرسيده بود (البته از جنبه درسي عرض مي كنم ) كجا و ايشان كجا ؟ يعني شايد در مقامات عرفاني يك شبه قدمهاي بزرگي برداشته باشد اما در مقامات درسي يقيناً اول راه بود و به جايي نرسيده بود كه حداقل بتواند شاگرد درسي ايشان باشد . آخر معمولاً طلبه ها پس از ده سال درس خواندن به سطح درس خارج مي رسند و ان وقت است كه مي توانند در كلاس درس آيات عظامي مثل حضرت آية الله بهجت شركت كنند . قدرت الله كه تازه داشت دومين سال طلبگي را پشت سر مي گذاشت . پس چه ارتباطي بين آنها بود ؟

تنها جوابي كه براي سؤالم پيدا كردم اين بود كه بارها و بارها از بزرگان شنيده بودم كه حضرت آية الله بهجت چشم برزخي دارند . يعني ايشان در درجات عرفاني خود به مقامي رسيده اند كه حتي مي توانند چهره ي برزخي افراد را هم ببينند و از باطن آنها خبر دار شوند ...

.... از اقاي زارعي سؤال كردم : « چه جوري شده كه آقا چنين جمله اي فرموده اند ؟ اصلاً چه جوري خبردار شده اند ؟ نكنه قدرت از نزديكان ايشان بوده ؟»

ـ تا اونجا كه من خبر دارم از همون روز اول كه قدرت الله تصادف كرد و تو بيمارستان بستري شد چند نفر از رفقاي مدرسه خدمت ايشان رسيده بودند و جريان قدرت الله و نحوهء تصادف رو مطرح كرده بودند . ظاهراً آقاي بهجت همان موقع قدرت را دعا كرده بود و حتي مقداري هم خاك تربت كربلا برایش فرستاده بود که خود این حرکت بچه ها را به فکر فرو برده بود که چه سری است که ایشان تا این حد به فکر قدرت الله هستند . به هر حال دیشب هم وقتی قدرت الله تمام کرد بچه ها صبح علی الطلوع خدمت ایشان رسیدند و جریان رو به ایشان گزارش دادند .

بچه ها می گفتند حضرت ایت الله بهجت وقتی خبر فوت او را شنیده بودند متأثر شده بودند و بعد این جمله معروف رو فرموده بودند که بچه ها روی اعلامیه قدرت الله چاپ کردند . تازه اینکه چیزی نیست ! لابد از بقیه ماجرا هم خبر نداری ؟

ـ بقیه ماجرا چیه دیگه ؟ جریان از چه قراره ؟

جریان از این قراره که وقتی بچه ها از آقای بهجت درخواست کرده بودند که برای نماز قدرت الله حاضر شوند ایشان به راحتی قبول کرده بودند . و گفته بودند من برای نماز او خواهم امد ...

ـ جدی می گی ؟

ـ دروغم چیه ؟

ـ یعنی امروز برای خوندن نماز قدرت الله آقای بهجت می یاد ؟

ـ آره همه هم می دونند . بعد از پخش این خبر از صبح یه ول وله ای تو قم پیدا شده که نگو و نپرس . طلبه های مدرسه های دیگه هم از وقتی که شنیدند همین طور دسته دسته میان مدرسه و منتظرند که تشییع جنازه قدبت شروع بشه .

.... همهمه زیادی از توی حیاط نظرمان را جلب کرد ....

ادامه دارد ....


تنظیم برای تبیان حسن رضایی گروه حوزه علمیه