تبیان، دستیار زندگی
دبیر ستاد استهلال استان خوزستان از تشکیل 20 گروه استهلال، برای رویت هلال ماه شوال در این استان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش20 گروه استهلال خوزستانی برای رویت هلال شوال آغاز شد
رویت هلال

دبیر ستاد استهلال استان خوزستان از تشکیل 20 گروه استهلال، برای رویت هلال ماه شوال در این استان خبر داد.

حمید خلفی، دبیر ستاد استهلال استان خوزستان، در گفت و گو با خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: ستاد استهلال خوزستان با مدیریت آیت الله حیدری به صورت ماهانه اقدام به استهلال ماه می کند که در ماه های مبارک رمضان و شوال با توجه به اهمیت خاصی که وجود دارد کار ویژه در خصوص استهلال ماه صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: با فراخوان گروه های استهلال از مؤسسات و نهاد های مختلف استان جلسه توجیهی و هماهنگی با حضور آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار و نسبت به اهمیت و حساسیت کار استهلال ماه شوال مطالبی ارائه گردید.

حمید خلفی از رشد 30درصدی گروه های استهلال نسبت به ماه های گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این ماه گروه های استهلال با افزایش 30 درصدی از 14 گروه به 20 گروه افزایش یافته اند که در گروه های 5- 4 نفر سازماندهی شده اند و در هر گروهی یک روحانی از حوزه علمیه اهواز حضور خواهد داشت.

دبیر ستاد استهلال استان خوزستان به محل استقرار گروه های استهلال اشاره کرد و گفت: گروهای استهلال خوزستان با استقرار در 20 نقطه پست و مرتفع استان از جمله شهرستان های شهر اهواز، دزفول، آبادان،‌ سوسنگرد، راهمرمز، شوش، اندیمشک، هویزه و باغملک از بعداز ظهر روز شنبه به رصد کردن ماه شوال خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: طبق پیش بینی و محاسبات انجام شده از موقعیت جغرافیای ماه و نیز گردوغبار موجود در فضای آسمان استان خوزستان، رویت هلال در روز شنبه بعید به نظر می رسد.

حمید خلفی در پایان به همکاری گروه های استهلال از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ‌ارتش و دانشگاه شهید چمران و حوزه علمیه اهواز اشاره کرد و اظهار داشت گفت: ستاد دانشجویی استان خوزستان با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، گروهی را با مدیریت دکتر عصاره اعزام کرده تا به فعالیت در زمینه استهلال ماه شوال بپردازند.