تبیان، دستیار زندگی
تلاوتی روح بخش که اعجاب مقام معظم رهبری و نخبگان قرآنی کشورمان را برانگیخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهکاری از مصری ترین قاری ایرانی

آنچه اینک بر سجاده نگاهتان جاری است قطعه ای از تلاوت جوان برومند و نخبه قرآنی کشورمان، استاد حاج حامد شاکرنژاد است که در محضر مقام معظم رهبری و جمعی دیگر از کارشناسان و پیشکسوتان قرآنی کشورمان اجرا شده است.

وی متولد سال 1362هجری شمسی است. و در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است. استادان فرقانی، حاج جواد و حاج مجتبی سادات فاطمی در تعلیم و تربیت وی نقش بسزایی داشتند. پدر و برادر بزرگترش حاج حمید شاکرنژاد، نیز از قاریان مطرح و موفق جامعه قرآنی به شمار می روند.

او در آغاز فعالیت قرانی خویش برای سالیانی متمادی پیرو سبک اکبر القراء استاد مرحوم مصطفی اسماعیل بود آنگاه به سبکهای دیگری از جمله روش استاد فقید شحات محمد انور روی آورد. اما اکنون به جایگاهی دست یافته است که فراتر از سبک این هر دو استاد بزرگ و به روشی خاص به تلاوت می پردازد؛ اگر چه هنوز تا تکیه بر کرسی صاحب سبک شدن فاصله ای بسیار دارد.

وی با فن اختلاف قرائات به خوبی آشنا ست و در تلاوتهای مجلسی خویش قرآن را به روایتهای چندگانه قرائت می کنند.

صدای پخته، منعطف،قدرتمند، تبحر در اجرای انواع تحریرهای چرخشی، چکشی و...، استفاده بجا از مقامها، گوشه ها، ملودیها و مبدلهای قرآنی، از وی چهره ای ممتاز و برجسته ساخته است؛ چندانکه که اگر کسی وی را نشناسد و فقط صدای او را بشنود گمان می برد که یکی از قاریان مصری مشغول تلاوت است.

پدیده خجسته ای که در ماه مبارک رمضان سال جاری روی داده است برگزاری محافل سی گانه انس با قرآن کریم است که از سوی فرهنگسرای قرآن سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مسجد جامع امام صادق علیه السلام واقع در میدان فلسطین تهران در حال برگزاری است.این قاری شگفتی ساز کشورمان نیز قریب به 15شب در این محافل نورانی به تلاوت قرآن پرداخته و خواهد پرداخت.

این نوید را هم دوستداران تلاوتهای این قاری ممتاز و بین المللی بدهیم و آن اینکه مجموعه ای نفیس از تلاوتهای ایشان   تهیه شده است که ان شاء الله در آینده نزدیک آهسته و پیوسته بارگذاری خواهد شد.

در ضمن از همه کسانی که تلاوتهای ایشان را در اختیار دارند دعوت می کنیم که داشته های خود را برای ما ارسال نمایند تا در اسرع وقت در اختیار خیل مشتاقان و علاقمندان قرار گیرد.

دریافت صوت کامل تلاوت استاد شاکرنژاد در محضر مقام معظم رهبری

_____________________________

ابوالقاسم شکوری_کارشناس گروه دین و اندیشه