تبیان، دستیار زندگی
هنری هریسون حتی در یک سند مکتوب شیوه رنگ‌آمیزی عکس‌ها را به دقت تشریح کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس هایی از قرن 19

قرن19

مجموعه‌ای از عکس‌های قرن نوزدهم که توسط جهانگردی با حوصله در کشورهای مختلف تهیه شده این روزها مشتری فراوانی پیدا کرده است‌ اما چیزی که این عکس‌ها را از سایر آثار مشابهش به شدت متمایز کرده رنگی بودن آنهاست چون این جهانگرد هنرمند بااستعداد همه آنها را با دقت فراوان رنگ کرده است.

هنری هریسون حتی در یک سند مکتوب شیوه رنگ‌آمیزی عکس‌ها را به دقت تشریح کرده است.

قرن19

هنری هریسون از درجه‌داران نیروی دریایی انگلستان این عکس‌ها را طی زمان مأموریت‌هایش در سه قاره جهان گرفته بود برای مثال او در اواخر دهه 1890 در چین حاضر بود و عکس‌های خوبی از شورش باکسر در این کشور گرفت و سایر عکس‌های او از اهرام مصر، هند، ونیز، تونگا و هند غربی اطلاعات خوبی از زندگی در آن زمان را ارائه می‌دهد.

در عین حال مجموعه عکس‌هایی از بیت‌المقدس نیز دراین مجموعه به چشم می‌خورد. هریسون در کنار علاقه به عکاسی به طبیعت و زندگی حیوانات نز علاقه زیادی داشت و کلکسیونی از پرندگان و پروانه‌های خشک شده را در منزلش نگهداری می‌کرد. این عکس‌ها از زمان مرگ او توسط بازماندگانش به خوبی مراقبت شده‌اند و او حتی در یک سند مکتوب شیوه رنگ‌آمیزی عکس‌ها را به دقت تشریح کرده است.

مویا هریسون فروشنده این آثار درمورد این مجموعه می‌گوید: هنری هریسون پدربزرگ همسرم بود و من از زمانی که با این آثار آشنا شدم ارتباط نزدیکی با آنها برقرار کردم و او فردی با استعداد بود و به سفرهای طویل‌المدت می‌رفت و در این دوره به جمع‌آوری حیوانات و عکاسی و نقاشی می‌پرداخت. من قصد ندارم تمامی آثار او را بفروشم و بیشتر کارهای خانوادگی او را نگه خواهم داشت.

چیزی که این عکس‌ها را از سایر آثار مشابهش به شدت متمایز کرده رنگی بودن آنهاست چون این جهانگرد هنرمند بااستعداد همه آنها را با دقت فراوان رنگ کرده است.

قرن19

عکس‌هایی که هریسون از شورش باکسر در چین در سال 1895 گرفته بیش از سایر آثارش از نظر تاریخی ارزشمند است چون تا‌حدی تنها منبع تصویری در زمینه این رویداد تاریخی محسوب می‌شود. در طی این شورش مرگبار چینی‌ها دست به قیام علیه بیگانگان و مسیحی‌ها زدند و هریسون با شرح‌هایی که در کنار عکس‌هایش از این رویداد داشته به خوبی شرایط آن دوره را منتقل می‌کند.

در همین حال دبورا دویل از مرکز مزایده دورچستر معتقد است هر‌کدام از این عکس‌ها حداقل یک‌هزار پوند ارزش پایه خواهند داشت چون بخش مهمی از تاریخ به شمار می‌آیند که به واسطه نبوغ هریسون به این شکل بایگانی شده‌اند. هریسون در سال 1907 در سن 66 سالگی درگذشت و جسدش در کلیسای سن مارکز در شهر گاسپورت دفن شده است.

قرن19
قرن19

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده