تبیان، دستیار زندگی
مسوول اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران را یكی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی كشور معرفی كرد و گفت: اكثر ناشران، خواستار دو بار برپایی نمایشگاه كتاب در سالند. به همین دلیل، تعطیلی موقت آن برای ناشران و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شريف: نمايشگاه كتاب، يكي از مهمترين نيازهاي فرهنگي ماست

شریف

مسوول اداره روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را يكي از بزرگترين رويدادهاي فرهنگي كشور معرفي كرد و گفت: "اكثر ناشران، خواستار دو بار برپايي نمايشگاه كتاب در سالند. به همين دليل، تعطيلي موقت آن براي ناشران و مسوولان عرصه فرهنگي، قابل قبول نيست." به اعتقاد رمضان شريف، در شرايط كنوني كه مسايلي چون تهديد نرم و ناتوي فرهنگي مطرح است، برگزاري نمايشگاه كتاب، جزو يكي از مهم‌ترين نيازهاي ما به شمار مي‌رود.

سردار رمضان شريف، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، بزرگترين رويداد فرهنگي كشور است و سابقه و كاركرد آن در ايجاد تعامل ميان ناشران، نويسندگان و خوانندگان و عرضه تازه‌هاي نشر، داراي اهميت است.

وي افزود: اكثر ناشران، خواستار دو بار برپايي نمايشگاه كتاب در سالند. به همين دليل، تعطيلي موقت آن براي ناشران و مسوولان عرصه فرهنگي، قابل قبول نيست.

مسوول اداره روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران، خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني كه مسايلي چون تهديد نرم و ناتوي فرهنگي مطرح است، برگزاري نمايشگاه كتاب، جزو يكي از مهم‌ترين نيازهاي فرهنگي ما به شمار مي‌رود.

شريف در پايان، پيشبرد نهضت نرم‌افزاري، ايجاد گفتمان با ناشران خارجي و تشويق مخاطبان به مطالعه را از جمله نكات مثبت نمايشگاه كتاب‌ دانست و گفت: مسوولان نمايشگاه كتاب، بايد با تمركز بيشتر در تامين فضايي مناسب براي برپايي اين آئين فرهنگي، از تعطيلي حتي موقت آن جلوگيري كنند.

درپي پيشنهاد رييس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در نشريه صنعت نشر (تيرماه 1388) مبني بر تعطيلي موقت نمايشگاه كتاب تهران تا آماده سازي مكاني مناسب براي برگزاري نمايشگاه كتاب و رفع مشكلات موجود - كه به استناد اظهارات يكي از مسوولان سازمان آتش نشاني در زمان برگزاري بيست و دومين نمايشگاه تهران در ارديبهشت ماه 88 - ارايه شده، معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصميم دارد بررسي و ارزيابي اين پيشنهاد را در دستور كار خود قرار دهد.

اظهارات اين مقام مسوول در سازمان آتش نشاني، همان ايام و طي نامه هاي جداگانه اي، از سوي معاون امور فرهنگي وزير ارشاد، نادرست و غير مسوولانه خوانده شد.

گفتني است، يكي از دلايل انتقال نمايشگاه كتاب از محل دايمي نمايشگاه ها به مصلاي تهران، نبود امنيت كافي به دليل فرسودگي برخي از تجهيزات و تاسيسات موجود در آن بود. از جمله، هنگام برگزاري نمايشگاه مبل در سال 1384، سالن شماره 5 اين مكان به دليل فرسودگي تاسيسات، دچار آتش سوزي و از چرخه بهره برداري خارج شد.