تبیان، دستیار زندگی
این گریه به پزشک می گوید که ریه ها برای نخستین بار با موفقیت از هوا پر شده اند و حالا کودک می تواند نفس بکشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوزاد از نوع دخترونه یا پسرونه؟

نوزاد

کودکان هدیه های خداوندی هستند و لحظه به لحظه رشد آنها برای پدر و مادر با ارزش و با اهمیت است. والدین بسیار تمایل دارند که با مراحل مختلف رشد فرزند خود آشنا باشند و او را با سطوح نرمال محک بزنند و خیلی هم دوست دارند که به این نتیجه دست پیدا کنند که کودکشان به لحاظ ویژگی های شخصی از سطحی بالا برخوردار است . لذا در سطور زیر می خواهیم شما را با چند بعد جسمی و روانی آنها آشنا کنیم.

تکامل مغزی نوزاد

در عین حال که محیط اثر عمده ای بر تکامل ساختار شخصیتی کودک دارد، بنابر برخی تحقیقات ، ساختمان مغز مسئول بسیاری از تفاوت های تکاملی و شخصیتی بین پسر و دختراست . برای مثال ، نیمکره راست مغز که مسئول کنترل فعالیت های فیزیکی است در پسرها رشد بیشتری یافته، درحالی که تکامل زودتر نیمکره چپ در دخترها به این معناست که فعالیت های حرکتی ظریف و دقیق و مهارت های سخن گفتن در دختران زودتر از پسران شکل می گیرد.

اما به یاد داشته باشید که عوامل بیولوژیک هرگز نباید به عنوان عاملی محدود کننده در تکامل توانایی های فرزند شما محسوب شوند . کودکان موجوداتی منحصر به فردند و ظرفیت آنها برای آموختن بسیار قوی تر و بیشتر از هر عامل بیولوژیکی عمل می کند .

نیمکره راست مغز که مسئول کنترل فعالیت های فیزیکی است در پسرها رشد بیشتری یافته، درحالی که تکامل زودتر نیمکره چپ در دخترها به این معناست که فعالیت های حرکتی ظریف و دقیق و مهارت های سخن گفتن در دختران زودتر از پسران شکل می گیرد.

خلق و خوی کودک

عوامل زیادی در شکل دادن خصوصیات شخصیتی و خلق و خوی کودک نقش دارند. ژنتیک ، جنسیت، محیط اجتماعی، تعداد خواهران و برادران ، همه بخشی از این وظیفه را به عهده دارند. مشخص است که بسیاری از این عوامل خارج از کنترل شما هستند و به زودی متوجه خواهید شد که نمی توانید نقش چندانی درانتخاب شخصیت کودک خود داشته باشید. اما مسلم این است که مهمترین عامل مؤثر بر نحوه رفتار و شخصیت کودک در ماهها و سال های اول زندگی ، ارتباط او با شماست. ممکن است شما نتوانید ” چگونگی ” کودک خود را انتخاب کنید اما روشی که ارتباط شما را با هم برقرار می کند، تأثیر فوق العاده ای بر شخصیت در حال رشد وی خواهد داشت. طبیعی است که کودک علیرغم نوع شخصیتی که دارد، از داشتن روابط پر محبت با شما لذت و فایده بسیار می برد.

روشی که ارتباط شما را با هم برقرار می کند، تأثیر فوق العاده ای بر شخصیت در حال رشد وی خواهد داشت.

مهارت های ارتباطی

کودک پس از تولد به سرعت راه های مختلفی را برای برقراری ارتباط با شما یاد می گیرد. او برای بیان نیازهای مختلف خود از گریه های متفاوتی استفاده می کند و قبل از ? ماهگی برای ابراز شادی خود به شما لبخند می زند. همچنین با ایجاد اصوات مختلف ، خود را برای سخن گفتن آماده می کند.

نوزاد

گریه

مؤثرترین راه برای برقراری ارتباط کودک در ماه های نخست زندگی گریه کردن است، زیرا وی تنها از این طریق می تواند شما را متوجه نیازهای خود کند. در واقع گریه نخستین سخنی است که کودک می گوید. حتی نخستین گریه کودک پس از تولد یک نقش ارتباطی بسیار مهم دارد. این گریه به پزشک می گوید که ریه ها برای نخستین بار با موفقیت از هوا پر شده اند و حالا کودک می تواند نفس بکشد. در ابتدا ممکن است تصور کنید که گریه کودک همیشه یک جور است و کودک همیشه یک صدا را تولید می کند. اما به تدریج می فهمید که کودک برای نیازهای مختلف خود اصوات مختلف و گریه های متفاوتی دارد. همچنان که زمان می گذرد، قادر به درک اصوات و گریه های مختلف کودک می شوید و این به شما کمک می کند که به سرعت نیازهای کودک را برآورده سازید.

خانواده مطهر- همراه با اضافات

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

تربیت از نوع دخترونه و پسرونه

نوزادان را طاقباز بخوابانید

مشکلات نوزاد نورسیده

مسائلی كه در مورد اتاق كودك باید در نظر گرفته شود .

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد(SIDS)

خنده نوزاد و لذت مغزی مادر

قصه لالایی تو، حس من

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.