تبیان، دستیار زندگی
نرم‌افزار علوم قرآنی التمهید در بردارنده آثار آیت الله معرفت از سوی دفتر تبلیغات اسلامی تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم‌افزار علوم قرآنی التمهید تولید و عرضه شد
معرفت

نرم‌افزار علوم قرآنی التمهید در بردارنده آثار آیت الله معرفت از سوی دفتر تبلیغات اسلامی تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی یعقوب‌نژاد، مدیر مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که آثار مرحوم آیت الله محمدهادی معرفت در علوم قرآنی، از مجموعه‌های ماندگار قرآن پژوهی با ویژگی‌هایی چون جامعیت و نوآوری‌های علمی است، گفت: مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی وابسته به معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از نیمه دوم سال 86 کار سامان‌دهی آثار آیت الله معرفت را در دستور کار خود قرار داد و در مدت دو سال مجموعه ده جلدی «التمهید فی علوم القرآن» این عالم شیعی را نمایه سازی و به صورت نرم‌افزار ارائه کرد.

وی افزود: نمایه‌سازی این مجموعه با استفاده از اصطلاح‌نامه علوم قرآنی و به صورت موضوعی انجام شده است که این مساله از ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم‌افزار است.

مدیر مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با بیان این که این نرم‌افزار مجموعه کاملی در علوم قرآن است به گونه‌ای که پژوهشگران را از مراجعه به دیگر منابع بی‌نیاز می‌سازد، اظهار داشت: مجموعه ده جلدی التمهید فی علوم القرآن که پس از وفات آیت الله معرفت از سوی خانواده ایشان منتشر شد دربردارنده مجموعه شش جلدی التمهید، مجموعه دو جلدی التفسیر و المفسرون و کتاب‌های صیانه القرآن من التحریف و شبهات و ردود حول القرآن الکریم است.

وی یکی از انگیزه‌های تولید این نرم‌افزار را معرفی شخصیت علمی آیت الله معرفت بیان کرد و افزود: این عالم بزرگوار نه تنها در فقه و اصول مجتهد بود، در حوزه علوم قرآن نیز شخصیت منحصر به فردی در میان علمای شیعه به شمار می‌رفت و مجموعه آثار وی از نظر مقدار حجم بالایی را به خود اختصاص داده بود.

حجت الاسلام یعقوب نژاد در پایان با بیان این که مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در حال تولید اصطلاح‌نامه فقه اسلامی است، گفت: اصطلاح‌نامه حقوق، عرفان و کلام اسلامی نیز به زودی تولید و منتشر خواهد شد.