تبیان، دستیار زندگی
موسسه امام صادق (ع) با ارایه محصولات علمی و فرهنگی شامل دانشنامه کلام اسلامی، مقالات و آثار برتر در نمایشگاه قرآن کریم قم شرکت کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار آیت‌الله العظمی سبحانی در قالب نرم‌افزار تدوین می‌‌شود

سبحانی

موسسه امام صادق (ع) با ارایه محصولات علمی و فرهنگی شامل دانشنامه کلام اسلامی، مقالات و آثار برتر در نمایشگاه قرآن کریم قم شرکت کرده است.

مسئول غرفه موسسه امام صادق (ع) در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه قرآن کریم در جوار حرم حضرت معصومه (س) در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه اظهار داشت: موسسه امام صادق (ع) در سال 1359 تحت نظارت حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی تاسیس شد.

صادق زینی‌وند افزود: از اهداف اصلی این موسسه انتشار کتاب‌ها و تالیفات حضرت آیت‌الله سبحانی، برگزاری دوره‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی، برگزاری دوره‌های آموزشی فقه و اصول در حوزه علمیه و انتشار تحقیقات و پژوهش‌های طلاب زیر نظر معظم‌له می‌باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بیشترین فعالیت این غرفه در حوزه نشر کتاب می‌باشد و از آنجایی که آیت‌الله سبحانی در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی به ویژه کلام فعالیت دارند در این زمینه چندین کتاب جدید در این نمایشگاه عرضه شده است.

مسئول غرفه موسسه امام صادق (ع) به معرفی برخی از محصولات ارائه شده در این غرفه اشاره کرد و گفت:

از جمله آثار جدید موسسه امام صادق (ع) تهیه دانشنامه کلام اسلامی می‌باشد که مجموعه‌ای از مقالات پژوهشگران در زمینه مباحث کلامی زیر نظر آیت‌الله سبحانی است و تاکنون جلد اول آن که حرف «الف»است به چاپ رسیده است.

آقای زینی‌وند بیان داشت: از دیگر آثار جدیدی که در این غرفه عرضه شده است می‌توان به کتب مختلف در زمینه کلام جدید و پاسخ‌گویی به شبهات روز مانند شبهات در زمینه آزادی بیان، عرفی شدن دین، ارتداد، فلسفه تاریخ، داروینیسم و تکامل، و چندین کتاب ارزشمند دیگر اشاره کرد که با استقبال شدید جوانان مواجه شده است.

وی افزود: حضرت آیت‌الله سبحانی تالیفات ارزشمندی در زمینه تفسیر قرآن کریم دارند که از جمله آنها، تفسیر ارزشمند جاوید در 14 جلد که اولین تفسیر موضوعی به زبان فارسی است، تفسیر نظام اخلاقی قرآن، قرآن و اسرار آفرینش، سیمای انسان کامل در قرآن و تفسیر صحیح آیات مشکله قرآن از تفاسیر و تالیفات قرآنی معظم‌له است.

مسئول غرفه موسسه امام صادق (ع) اظهار داشت: حضرت آیت‌الله سبحانی در زمینه فقه کتب ارزشمندی به زبان عربی و فارسی تالیف نمودند همچنین کتاب ارزشمندی درباره وهابیت به رشته تحریر درآورد‌ه‌اند که با استقبال فراوانی روبرو شده است، این کتاب به شبهات وهابیون علیه شیعیان با استدلال‌های محکم عقلی و نقلی پاسخ گفته و بنیان‌های اعتقادی آنها را به چالش کشیده است.

آقای صادق زینی‌وند ادامه داد: کتاب مناسک حج به دو زبان عربی و فارسی و کتاب جدید یورش به خانه وحی به زبان اردو که از سوی شیعیان پاکستان بسیار استقبال شده است و همچنین چندین کتاب تخصصی در زمینه حدیث‌شناسی از دیگر محصولات عرضه شده در این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه تمامی آثار ایشان در آینده نزدیک به صورت نرم‌افزار تهیه خواهد شد گفت: دروس کلام حضرت آیت‌الله سبحانی در 6 DVD ، سخنرانی ایشان درباره نهج‌البلاغه به نام «در سایه نهج‌البلاغه » دریک DVD و زندگی‌نامه ایشان به صورت مستند از جمله نرم‌افزارهای ارائه شده است.

مسئول غرفه موسسه امام صادق (ع) به استقبال علاقه‌‌مندان و بازدید‌کنندگان اشاره و عنوان کرد: استقبال مردم قم در ماه مبارک رمضان و حال و هوای معنوی این روز ها از یک سو و بازدید بی‌سابقه زوار و علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی از سوی دیگر باعث استقبال از نمایشگاه شده است.

خاطرنشان می‌شود پایگاه اطلاع‌رسانی این موسسه به نشانی  www.emam sadegh.com و پایگاه فروش این موسسه به نشانی www.tohid.ir  در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.