تبیان، دستیار زندگی
معاون بخش نشر الكترونیك و رسانه‌های دیجیتال هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم گفت: این بخش از نمایشگاه دارای 91 غرفه مختلف در قسمت‌های دیجیتال و الكترونیك است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور 91 غرفه در بخش نشر الكترونيك نمايشگاه قرآن كريم
حضور 91 غرفه در نشر الكترونیك نمایشگاه

معاون بخش نشر الكترونيك و رسانه‌هاي ديجيتال هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم گفت: اين بخش از نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم داراي 91 غرفه مختلف در قسمت‌هاي ديجيتال و الكترونيك است.

وحيد بختياري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: ‌از 91 غرفه مختلف در بخش نشر الكترونيك و رسانه‌هاي ديجيتال، 59 بخش به نشر مولتي‌مديا و 32 بخش هم به قسمت صوتي و تصويري اختصاص دارد.

وي با اشاره به اين كه هدف كلي از برپايي اين بخش ارايه مفاهيم، فعاليت‌هاي قرآني و مفاهيم ديني از طريق فناوري اطلاعات است،‌ تصريح كرد:‌ امسال شركت‌ها و موسسات بخش الكترونيك با محصولات بيشتر و با كيفيت‌تري در نمايشگاه حضور دارند.

بختياري درباره ديگر بخش‌هاي نشر ديجيتال يادآور شد: غرفه بين‌الملل، آموزش وب‌لاگ‌نويسي قرآني،‌ بخش كودكان، ‌ارسال بلوتوث و كليپ‌ها و آهنگ‌هاي اسلامي، فعال‌سازي اينترنت بي‌سيم براي همگان، برخي از قسمت‌هاي نشر ديجيتال را تشكيل داده‌اند.

وي با اشاره به اين كه پخش مستقيم برنامه‌هاي نشست‌ها و سالن‌هاي نمايشگاه از طريق دوربين‌هاي مداربسته با هدايت اين بخش انجام مي‌شود، خاطرنشان كرد:‌ همچنين بخش كليپ‌هاي اطلاع‌رساني به ارايه اطلاعات مربوط به نقشه نمايشگاه و غرفه‌هاي مختلف الكترونيك و مكتوب مي‌پردازد.

معاون بخش نشر الكترونيك با بيان اين كه «بخش بين‌الملل ديجيتالي از سال گذشته در نمايشگاه قرآن كريم فعال شده است» اظهار داشت: ‌شركت‌ها و سايت‌هاي خارجي از طريق ارايه نرم‌افزارهاي مختلف قرآني در اين بخش محصولات خود را ارايه مي‌دهند.

وي توضيح داد: ارايه محصولات به صورت الكترونيك علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه‌ها، فرهنگ استفاده از نرم‌افزار را نيز ميان مردم ترويج مي‌دهد.

معاون بخش نشر ديجيتال هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در پايان اظهار داشت:‌ همچنين برگزاري جلسات رونمايي از برخي نرم‌افزارهاي قرآني و ارايه آثار علمي و پژوهشي، از ديگر فعاليت‌هاي بخش نشر الكترونيك و رسانه‌هاي ديجيتال به شمار مي‌آيند.

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 23 شهريور ماه از ساعت 16 تا 23 (روزهاي تعطيل 14 تا 23) پذيراي علاقه‌مندان است.