تبیان، دستیار زندگی
برای تمیزکردن فریزر ابتدا آن را خاموش کرده و پس ازانتقال موادغذایی داخل آن به جا یخی یا فریزری دیگر، فریزر را با دستمال آغشته به محلول جوش شیرین تمیزکرده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در فریزر احتکار نکنید

خانه داری

همه خانم های خانه دار بدون استثنا با فریزر و جاسازی مواد غذایی در آن رابطه دارند و به نکاتی در مورد استفاده بهینه از فریزر و مواد موجود در آن نیاز دارند. در این مقاله می خواهیم شما را با نکاتی ارزشمند در این رابطه آشنا کنیم تا با افزایش عمر فریزر و کیفیت مواد غذایی آن اطلاعات شما در جهت کد بانو گری کامل تر گردد.

 شرایط نگهداری بسته ها در فریزر:

1- دمای فریزر باید همواره دمای مشخصی برابر با ۱۸- درجه سانتیگراد (صفر درجه فارنهایت) داشته باشد. هرگونه تغییر دما باعث خراب شدن موادغذایی داخل فریزر می شود.

2- پس از آماده کردن موادغذایی به سرعت آنها را در فریزر بگذارید.

3- سعی کنید بلافاصله، بسته ها را در فریزر بگذارید. انباشتن فریزر با بسته های زیاد ازحد مانع از جابه جایی هوا میان بسته ها می شود.

فریزر را با دستمال آغشته به محلول جوش شیرین تمیزکرده و سپس با دستمال خیس اثر محلول را پاک کرده و با دستمال خشک، خشک کنید.

4- از انباشتن فریزر با موادغذایی که همگی تازه بوده و نیاز به یخ زدن دارند بپرهیزید. این کار باعث افزایش ناگهانی دمای فریزر و کاهش کیفیت موادغذایی می شود. از این رو به تدریج موادغذایی تازه را در فریزر بگذارید.

توجه : این نکته را فراموش نکنید که همواره " اولین بسته فریزشده، اولین بسته خارج شده"  از فریزر برای مصرف است. با این روش همواره از موادغذایی تازه استفاده خواهیدکرد.

نحوه نگهداری از فریزر

مراقبت و نگهداری از فریزر نه تنها از جهت اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه باعث می شود تا فریزر دیرتر نیاز به تعمیر داشته و به نحو احسن از مواد غذایی نگهداری کند.

برای این منظور:

1- مکانی خشک، دور از آفتاب و گرد و غبار را انتخاب کرده و از جابه جا کردن فریزر پرهیز کنید.

2- فریزر را کنار گاز به ویژه گاز فردار، مایکروویو  و هر وسیله گرمایی دیگری چون شوفاژ و... قرار ندهید. چون باعث اختلال دمایی فریزر و فرسودگی آن می شود. ازسوی دیگر با تغییر دمای داخل فریزر موادغذایی آسیب می بینند.

3- فریزرهایی که از انواع بدون برفک (Frost- Free) هستند نیاز به برفک زدایی ندارند. اما نیاز به تمیزکردن حداقل دوبار در سال دارند چرا که کثیف شدن فریزر خود عاملی جهت اختلال در کار فریزر است.

انباشتن فریزر با بسته های زیاد ازحد مانع از جابه جایی هوا میان بسته ها می شود.

4- برای تمیزکردن فریزر ابتدا آن را خاموش کرده و پس ازانتقال موادغذایی داخل آن به جا یخی یا فریزری دیگر، فریزر را با دستمال آغشته به محلول جوش شیرین تمیزکرده و سپس با دستمال خیس اثر محلول را پاک کرده و با دستمال خشک، خشک کنید.

5- درصورتی که احساس کردید فریزر بوی نامطبوعی دارد، از محلول جوش شیرین (یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک چهارم لیتر آب) با محلول سرکه (یک فنجان سرکه در یک گالن آب) برای پاک کردن فریزر استفاده کنید. می توانید برای از بین رفتن کامل بوی فریزر پس از ۱۰ دقیقه محلول را از داخل فریزر پاک کنید.

در مجموع برای سلامتی خود و خانواده ارزشمندتان پیشنهاد می کنیم تا از فریزر کردن مواد غذایی به صورت انباشت و فراوان خودداری نمایید . چرا که با فریزر نمودن مواد از ارزش و مغذی بودن آنها کاسته خواهد شد.

کدبانوی ایرانی با اندکی اضافات

تنظیم : کهتری

مقالات مرتبط

آیا می دانید که ...؟

رازهای نهفته درآشپزی

اگر تازه ازدواج کرده اید

کدبانوی دیجیتالی

اگر بدانید بهتر است

از برکت سفره تان نگهداری کنید

در خانه داری خلاق باشیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.