تبیان، دستیار زندگی
چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی در مورخ پنج شنبه 12/6/88 در مشهد مقدس با حضور مسئولین استان خراسان رضوی از جمله: آقایان مهندس قهرمان رشید؛ معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جعفری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی- پیش نمازی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن مشهد

افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن مشهد

چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی در مورخ پنج شنبه 12/6/88 در مشهد مقدس با حضور مسئولین استان خراسان رضوی از جمله: آقایان مهندس قهرمان رشید؛ معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جعفری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی- پیش نمازی مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی، حجه الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی- آرین منش  و خانم عفت شریعتی نمایندگان محترم مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، سیدی؛ مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی مشهد؛ دبیری ریاست اداره ارشاد اسلامی مشهد مقدس و دیگر مسئولین استانی و شرکت کنندگان در نمایشگاه افتتاح گردید.

افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن مشهد

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با قرائت قاری ممتاز و مدرس بین المللی قرآن کریم استاد محمد جواد پناهی آغاز گردید که باعث ایجاد محیطی معنوی در فضای نمایشگاه گشت.

سپس مهندس سیدی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی مشهد در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اظهار نمود که این نمایشگاه با حضور370 شرکت کننده از خراسان رضوی، تهران، قم و اصفهان برپا گردیده است و نسبت به سال گذشته از افزایش کمی و کیفی بیشتری برخوردار است. وی از نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی به عنوان معنوی ترین نمایشگاه استان نام برد.

افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن مشهد

وی همچنین  افزایش خدمات و آثار در ارائه و تنوع را اعلام نمود و بیان کرد که کتاب، قرآن، نرم افزارهای قرآنی و هنرهای  دستی و فرش ومعرق و غیره مرتبط با قرآن در این نمایشگاه عرضه می گردد.

در ادامه دکتر محمود محمد صابر قاری بین المللی از کشور مصر با تلاوت آیاتی دلنشین از کلام الله مجید حال و هوای خاصی به محفل بخشید و حاضرین در جلسه را با گفتن احسنت احسنت به وجد آورده بود.

افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن مشهد

پس از آن گروه بین المللی تواشیح فدک الزهرا (س) با اجرای همخوانی زیبایی با مضمون ماه مبارک رمضان فضای سالن را عطر آگین کردند.

سپس مهندس قهرمان رشید معاون سیاسی،اجتماعی استانداری خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به عنوان یادگاری ماندگار از انقلاب اسلامی نام برد و از افزایش کمی و کیفی نمایشگاه قرآن کریم  و حضور قابل توجه ادارات دولتی و ارائه خدمات متنوع قرآنی اظهار خشنودی نمود.

افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن مشهد

قابل ذکر است که افتتاحیه این نمایشگاه با اختتامیه طرح بزرگ قرآنی نسیم 1443 و قرعه کشی جوایز همراه بود که، بطور همزمان درسراسرکشور و بصورت زنده از شبکه قرآن صدا و سیما پخش گردید.

همچنین باید عنوان کرد که برگزار کنندگان که این نمایشگاه عبارتنداز: اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، استانداری خراسان رضوی، اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، جهاد دانشگاهی مشهد، دفتر تبلیغات اسلامی، اتوبوسرانی و اداره کل بهزیستی می باشند.

در خور یاد آوری است که این نمایشگاه از 12 الی 18 شهریور ماه و از ساعت 30/16 الی 23 به صورت رایگان به روی علاقمندان مفتوح می باشد.

گزارش: محمد ولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی