تبیان، دستیار زندگی
كم پیش می آید كه خداوند بخواهد ضمانت چیزی را بر عهده بگیرد و وقتی هم چیزی را ضامن شود به نیكویی تمام آن را برآورده می كند .« ولیستعفف الذین لایجدون نكاحا حتی یغنیهم الله من فضله »
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صبر کنید، خدا خودش وعده داده

وعده خدا

در مطالب پیشین و مرتبط بااین مقاله بیان کردیم که نیاز جنسی حساس ترین نیاز است و برای ارضای آن ضرورت دارد که صحیح ترین روش را برگزینیم و سپس گفتیم که برای هدایت درست غرایز لازم است نکاتی را رعایت کنیم که از آن جمله کنترل نگاه و یاد خدا را مورد اشاره قرار دادیم. در ادامه بخوانید.

درمورد ارضاء غریزه جنسی ،وعده خدا را باور كنید :

كم پیش می آید كه خداوند بخواهد ضمانت چیزی را بر عهده بگیرد و وقتی هم چیزی را ضامن شود به نیكویی تمام آن را برآورده می كند .« ولیستعفف الذین لایجدون نكاحا حتی یغنیهم الله من فضله » « آنهایی كه امكانی برای ازدواج نمی یابند عفت پیشه كنند تا اینكه خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز كند» این ضمانت مسبوق به حفظ عفت می شود و اگر كسی عفتی پیشه كرد وخود را نگه داشت و برشهوتش وهوی وهوسهایش غلبه كرد خود راشایسته این مقام رسانیده كه خداوند متكفل ازدواج اوگردد وخوشا به حال آنهایی كه وعده خدا را از دروغ و فریب آنهایی كه می خواهند به دامشان بیندازند راست تر پنداشتند و بخاطر او حرمت همه چیز را نگه داشتند

« وقالوا حسبنا الله ونعم الوكیل » (آل عمران / 173 ) « وگفتند خداوند برای ما بس است و او چه نیكو وكیلی است »

ولیستعفف الذین لایجدون نكاحا حتی یغنیهم الله من فضله » « آنهایی كه امكانی برای ازدواج نمی یابند عفت پیشه كنند تا اینكه خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز كند."سوره نور -33"

می خواهم داستانی رابرایتان بگویم كه مضمونش اینگونه است :

روزی حضرت علی(علیه السلام) بخاطرانجام كاری ، افسار اسبشان را به مردی سپردند وفرمودند كه اسب را نگه دار تا برگردم . دراین بین، جهالت وحماقت برآن مرد غلبه كرد و افسار را از سر و گردن اسب بازكرد و آنرا دزدید ،وقتی حضرت علی (علیه السلام) برگشتند و اسب را بی افسار و بدون آن مرد دیدند فرمودند : چقدرعجله كرد این مرد ، اگركمی صبرمی كرد روزی اش ازطریق حلال می رسید .سپس حضرت دو درهم ازجیبشان درآورند و گفتند : من نیت كرده بودم كه این دو درهم را به آن مرد بخاطر نگهداری  اسب بپردازم . حضرت سپس همان دو درهم را به یكی ازیارانش داد و گفت : برو به بازار و افساری برای اسب تهیه كن ،آن مردهم به بازار رفت و همان افسار را از همان مرد دزدید كه او را نمی شناخت ، به قیمت دودرهم خرید . برخی ها درزندگی اینگونه اند ، كمی صبرنمی كنند تا روزی شان ازطریق حلال برسد و می خواهند آنرا حرام كنند . همسرنیزیكی از روزیهای انسان است .

آتش غرایز

خواهرم وبرادرم ،آیا نمی دانید و یا قبول ندارید كه همین بی حجابیها وبی حیائیها ، همین جلوه گریها وپرده دریها وهمین ارتباطهای هوس گونه بین دخترها و پسرها كه همه اینها ناشی ازجهالت و حماقت و یا فریب و سادگی انسان است حتی اگر هیچ تاثیرمنفی دیگری نداشته باشد – كه سراسر خسران وعیب وایراد است – حداقلش این است كه همه آنچه را كه می توانید ازطریق حلال بدست آورید را حرامش می كنید. وشما دیریا زود ازدواج خواهید كرد . آیا می خواهید با كوله باری ازافكار و خاطرات منفی ازآن همه ارتباطها و بی حرمتی ها زندگی راشروع كنید و با پنهان كاری آن خاطرات و با یك وجدان معذب زندگی را ادامه دهید، آیا نمی خواهید پاك وطیب وطاهر و با یك فكرآرام در کنار همسرتان قرار گیرید : بطوریكه هیچ خاطره ای شما را به هراس نیندازد.

همین لحظه كمی تامل كنید . اگرخوب نگاه كنید ، درپشت چهره به ظاهر خندان وگشاده روی همه كسانی كه می خواهند شما را به سمت خود بكشانند و فریبتان دهند و عفت و پاكی تان را بربایند ، گرگ صفاتی راخواهید دید كه كارشان خفه كردن است و به سراغ شكارهای دیگر رفتن . وبازكمی هم در وعده خدا تامل كنید و در پس این امر الهی آن عطوفت و نگرانی و رحمت الهی را ببینید كه چگونه دل می سوزاند و به جهت حفظ بندگانش ،وعده حتمی می دهد كه اگر خود را نگه دارند آنچنان لذت حلال وشیرینی را دركامشان بریزم كه ازآن سرمست شوند .

   " فاین تذهبون(تكویر/26)"  

                                                            " پس به كجا می روید "

جوانی

متاسفانه باید بگوییم که در حال حاضر برخی از ارزش ها ضد ارزش شده اند و به خیال بعضی، نداشتن دوست از جنس مخالف یعنی جوانی نکردن و پرت بودن از بعضی قضایا . در حالی که اگر خوب بنگریم جوانان با تعقل و دانایی هستند که می دانند با استفاده از نیروی توکل و خویشتنداری چگونه غرایز خود را هدایت کنند و روابط خود را به هر قیمتی آلوده به گناه نکنند. در حقیقت اینان جوانی می کنند. چون در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است.

مدرسه علمیه نرجس- همراه با اضافات

تنظیم برای تبیان : کهتری

مقالات مرتبط

خود کشی بخاطر حساس ترین نیاز!

پشت مانیتور ، عاشق نشوید!

جوان و آرزوهای نیامده

ارتباط با خدا یا جوانی کردن؟!

بلوغ زودرس

غریزه هم مفید است

فریب غرایز را نخوریم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.