تبیان، دستیار زندگی
چگونه با تفنگ تاریخ نوشته می‌شود؟ با مباحثی در باره تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران براساس مصاحبه‌ با 20 نفر از پیشگامان این عرصه، توسط قاسم یاحسینی نوشته می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با پیشگامان تاريخ شفاهي جنگ، کتاب مي‌شود
قاسم یاحسینی

كتاب "چگونه با تفنگ تاريخ نوشته مي‌شود؟" با مباحثي در باره تاريخ شفاهي جنگ تحمیلی عراق علیه ایران براساس مصاحبه‌ با 20 نفر از پیشگامان این عرصه، توسط قاسم ياحسيني نوشته مي‌شود.

قاسم ياحسيني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: "چگونه با تفنگ تاريخ نوشته مي‌شود؟"، تاريخ شفاهيِ تاريخ شفاهي جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و حاصل مصاحبه‌ با 20 نفر از پيش‌قدمان در این عرصه است.

وي با اشاره به شكل پرسش و پاسخي كتاب افزود: مرتضي سرهنگي، سعيد علاميان، اصغر كاظمي، محسن مطلق، سعيد صادقي و حسین قدمي برخي از افرادي هستند كه تجربياتشان را از چگونگي ورود به تاريخ شفاهي جنگ، در اختيارم قرار داده اند.

این نويسنده از نگارش اثر ديگري با عنوان "چگونه با ضبط صوت تاريخ بنويسيم؟" خبر داد و گفت: اين كتاب مجموعه 13 مصاحبه‌ و مقاله‌هاي من درباره تاريخ شفاهي جنگ است كه در 4 سال اخير در نشريه‌ها و كنفرانس‌ها ارايه داده‌ام.

ياحسيني در پايان با اشاره به عرضه اين دو كتاب توسط انتشارات سوره مهر تصريح كرد: كتاب‌هاي "چگونه با تفنگ تاريخ نوشته مي‌شود؟" و "چگونه با ضبط صوت تاريخ بنويسيم؟" دو مجلد از مجموعه "تاريخ شفاهي جنگ" هستند كه به‌زودي نگارش جلد سوم آن را با عنوان "چگونه تاريخ شفاهي جنگ بنويسيم؟" آغاز می کنم.