تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گفت: مسؤولان باید نسبت به این شهر نگاه جامع و برای آن سرمایه‌گذاری ویژه داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید فرهنگ اجتماعی در شهر قم متناسب با جایگاه آن باشد

  مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گفت: مسؤولان باید نسبت به این شهر نگاه جامع و برای آن سرمایه‌گذاری ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، شب‌گذشته در دیدار فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم با اشاره به جایگاه مهم قم در عرصه دینی و مذهبی گفت: مسؤولان باید نسبت به این شهر نگاه جامع و برای آن سرمایه‌گذاری ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهر قم به سبب موقعیت ویژه از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف تشکیل شده است؛ بنابر این از ‌پیچدگی خاصی برخوردار خواهد بود به همین دلیل مسؤولان کشوری و محلی باید در برنامه‌ریزی جامع به دنبال رفع گرفتاری‌ها این شهر بکوشند.

این مرجع تقلید با توجه به وجود حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی در قم تأکید کرد: امروز دشمنان همه توان خود را به کار بسته‌اند تا شهر قم را ناامن و شهر غیرمذهبی جلوه دهند و این نکته مسؤولیت مدیران استانی و امنیتی را دوچندان خواهد کرد تا با کار بیشتر این شهر را به جایگاه واقعی خود برسانند.

وی ابراز داشت: باید فرهنگ اجتماعی در شهر قم متناسب با جایگاه آن باشد و به هر میزانی که مسؤولان برای این شهر برنامه‌ریزی بیشتر داشته باشند، آبروی نظام و انقلاب بیشتر حفظ خواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز دشمنان با استفاده از رسانه‌های گوناگون همچون ماهواره، اینترنت و رسانه‌های غیراخلاقی در تلاش‌اند فرهنگ مردم را تغییر دهند.

وی تأکید کرد: اسلام از فرهنگ بسیار غنی و مستحکمی برخوردار است و این قدرت را دارد که با همه فرهنگ‌ها مقابله کند، بنابراین تلاش برای حفظ آبروی نظام و کشور اسلامی وظیفه همگان است تا جوانان ما در دام دشمنان گرفتار نشوند.