تبیان، دستیار زندگی
ما،میمون های شبگرد هندی،احتمالا کوچکترین پستانداران جهان هستیم.غذای اصلی ما حشرات هستند که ما آن ها را به صورت زنده می خوریم.قد ما بین 90تا160 میلی متر میباشد و وزنمان بین 70تا165 گرم است.چشم های درشتمان ما را به شکارچیان شبانه ی قابلی تبدیل کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میمون های شبگرد هندی

میمون

ما، میمون های شبگرد هندی ،احتمالا کوچکترین پستانداران جهان هستیم.غذای اصلی ما حشرات هستند که ما آن ها را به صورت زنده می خوریم.قد ما بین 90تا160 میلی متر میباشد و وزنمان بین 70تا165 گرم است.چشم های درشتمان ما را به شکارچیان شبانه ی قابلی تبدیل کرده است.گوش های بزرگمان قادر است به سمت صدا حرکت کند و سرمان 180 درجه می چرخد.این توانایی ها در شکار به کمک ما می آید.

میمون

شما می توانید ما را در نواحی فیلیپین و اندونزی بیابید. حدود 5000 تا 10000 تا از ما در جهان وجود دارند.اما این تعداد در حال کم شدن هستند.اگرچه ما حیوانات جذاب و دوست داشتنی ای هستیم،اما نمیتوانیم مدت طولانی در اسارت بسر ببریم.اگر ما دچار غم و ناراحتی شویم،خود را از بین می بریم.مثلا سرمان را به اجسامی سخت چون دیواره ی قفس می زنیم.

میمون

میمون های شبگرد هندی مانند من از عواملی رنج می برند که باعث کاهش تعداد آن ها شده است.نابودی جنگل های انبوه مناطق گرم و پرباران یکی از این عوامل می باشد.چون همه ی ما میمون ها در یک چنین مناطقی می توانیم زندگی کنیم.

میمون

یکی دیگر از عوامل کاهش گونه ی ما شکار است.ژاپنی ها و مکزیکی ها ما را به قیمتی کمتر از 100 پزو می خرند و در خانه نگهداری می کنند.اما ما نمی توانیم مدت زیادی درمحیط بسته دوام بیاوریم،مگر آنکه شاد و سرزنده باشیم.

ترجمه و تنظیم :نعیمه درویشی

*********************************

مطالب مرتبط

جوجه تیغی

خرگوش بی دم

جانوری با دو لباس متفاوت

تشی نه جوجه تیغی

استتار

دنیای مورچه ها:

جانوری قدیمی تر از دایناسور

کرم پادار

اسب دریایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.