تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور برای تشكیل كابینه دهم اسامی 21 وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارایه كرد و با اعلام وصول آن از طرف هیات رییسه مجلس، به زودی كار بررسی صلاحیت آنها شروع خواهد شد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقای رئیس جمهور، لطفا ورزش!

احمدی نژاد و تیم ملی فوتبال

رییس‌جمهور برای تشكیل كابینه دهم اسامی 21 وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارایه كرد و با اعلام وصول آن از طرف هیات رییسه مجلس، به زودی كار بررسی صلاحیت آنها شروع خواهد شد. در عین حال رییس‌جمهور اسامی تعداد زیادی از معاونان خود را هم اعلام كرده است و فقط معاون اول، معاون اجرایی و رییس سازمان تربیت‌بدنی فعلا بدون گزینه رسمی مانده‌اند. هر چند كه در گمانه‌زنی‌های مختلف نام افراد مورد نظر برای این پست‌ها هم تا حدودی مشخص شده است. با توجه به حضور نام محمد علی‌آبادی رییس چهار ساله گذشته سازمان تربیت‌بدنی در میان وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور به عنوان وزیر نیرو حالا مشخص است كه ریاست و زعامت ورزش ایران دچار تغییر خواهد شد و فرد جدیدی سكان این سازمان را در دست خواهد گرفت، ولی عدم اعلام قطعی رییس سازمان تربیت‌بدنی در دولت دهم شائبه‌هایی را برای اهالی ورزش به وجود آورده است.

علی آبادی در تمرین تیم ملی

به نقل از گل، هنوز فراموش نكرده‌ایم كه محمد علی‌آبادی جزو گزینه‌های وزارت نفت برای دولت نهم بود و وقتی این وزارتخانه به او نرسید، برای شهرداری تهران مطرح شد و وقتی در كورس با قالیباف برای این پست شكست خورد، روی صندلی ریاست سازمان تربیت‌بدنی نشست بدون آنكه كوچكترین تخصصی در امر ورزش داشته باشد و حال و روز ورزش ایران در دوره ریاست ایشان نیازی به توضیح ندارد. هر چند ایشان به دوره مدیریت خود نمره 17 می‌دهند ولی به قول یكی از طلایی‌های قبلی المپیك كه وارد عرصه سیاسی و مدیریتی شده، نمره 17 از 100 در شان دوران مدیریت علی‌آبادی است!

جناب آقای رییس‌جمهور! بدون تعارف نگرانیم، چون به نظر می‌رسد به‌رغم حضور جنابعالی در عرصه‌های مختلف ورزشی، پوشیدن لباس تیم‌ملی فوتبال و لباس تكواندو و همچنین علاقه‌مندی آشكارتان نسبت به مقوله مهم ورزش، به مدیریت کلان ورزش توجه چندانی نشده است.

 احمدی نژاد و علی آبادی

جناب آقای رییس‌جمهور! صندلی ریاست سازمان تربیت‌بدنی هم در كابینه قبلی و هم در كابینه فعلی شما بیشتر شبیه صندلی زاپاس برای جامانده‌ها شده است یعنی مدیرانی كه نتوانند وزیر شوند یا مناصب مهم دیگر به آنها نرسد، با تعارف صندلی ریاست سازمان تربیت‌بدنی مواجه می‌شوند و از قدیم هم گفته‌اند تعارف آمد نیامد دارد. جناب آقای رییس‌جمهور! به عنوان اهالی ورزش دوست داشتیم در این مقوله مهم اجتماعی هم مثل اكثر مواضع‌تان صراحت داشتید و تكلیف سازمان تربیت‌بدنی را هم مشخص می‌كردید.

جناب آقای رییس‌جمهور! در المپیك تحقیر شدیم، با

عدم راهیابی به جام‌جهانی فوتبال سرافكنده شدیم، با دوپینگ وزنه‌برداران خفت تحمل كردیم و با ناكامی‌های كشتی زانوی غم به بغل گرفتیم و حالا یك موفقیت بسكتبال را به عنوان سند موفقیت جلوی رویمان می‌گیرند. احتمالا در وزارت نیرو هم دو ساعت برق داشتن در مقابل 22 ساعت خاموشی سند خوب بودن خواهد شد. جناب آقای رییس‌جمهور، لطفا اینقدر به ورزش كم لطف نباشید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری