تبیان، دستیار زندگی
اثر برگزیده انتشارات قرآنی آوای رها در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم،درشت خط‌ترین قرآن كشور به خط استاد مصطفی اشرفی تبریزی 1233 صفحه دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

درشت خط‌ترين قرآن كشور عرضه شد
درشت خط‌ترین قرآن كشور عرضه شد

مدير مسوول انتشارات« آواي رها» اثر برگزيده اين انتشارات قرآني در هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم را درشت خط‌ترين قرآن كشور به خط استاد مصطفي اشرفي تبريزي دانست و گفت: اين نسخه قرآني 1233 صفحه دارد و هر دو صفحه آن برابر با يك صفحه قرآن‌هاي عثمان طه تنظيم شده است.

ميثم حصاركي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر اعلام كرد: شماره‌هاي پايان هر صفحه اين قرآن، نشان از برابري آن با صفحات عثمان طه دارد. اين مجلد قرآني در هشت رنگ چاپ شده و اسماءالله آن به رنگ قرمز است. رنگ‌هاي طلايي و نقره‌اي نيز در تمام صفحات آن به چشم مي‌خورند.

حصاركي درباره ديگر ويژگي‌هاي بارز و مشخص اين نسخه قرآني تصريح كرد: اعراب‌‌گذاري‌هاي اين نسخه به‌طور دقيقا روي كلمات به‌كار رفته‌ و خط آن نسخ ايراني انتخاب شده است تا علاقه‌مندان با آشنايي بيشتر و به درستي قرآن را تلاوت كنند.

ناشر قرآني افزود: با توجه به اين كه سال گذشته چاپ دو رنگ اين قرآن با استقبال زيادي مواجه شد؛ به گونه‌اي كه در يك سال به چاپ چهارم رسيد، در اين دوره نسخه حاضر به صورت نفيس و در برگه‌هاي گلاسه چاپ شد تا از ظاهر مناسب‌تري برخوردار باشد و زوج‌هاي جوان نيز بتوانند در آغاز زندگي خود از اين اثر بهره‌برند. استفاده از اين خط در چاپ قرآن مختص رده سني با قشر خاصي نيست و تمام افرادي كه علاقه‌مند به استفاده از قرآن‌هاي درشت خط براي تسهيل در قرائت اين كتاب آسماني‌اند، مي‌توانند از اين اثر استفاده كنند.

مدير مسوول انتشارات آواي رها با بيان اين كه اين موسسه در هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با 19 جلد متفاوت قرآني حضور يافته است، گفت: پنج عنوان از اين قرآن‌ها در شمار آثار نفيس قرار دارند و در چاپ تمامي آنها از برگه‌هاي معطر در همه صفحات استفاده شده‌اند.

حصاركي گران‌بهاترين قرآن اين غرفه را 65 هزار تومان و هديه قرآن درشت خط به شكل ساده را‌ 12 هزار تومان اعلام كرد و گفت: تمامي آثار اين غرفه با 25 درصد تخفيف به بازديدكنندگان نمايشگاه عرضه مي‌شود.

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 23 شهريور ماه از ساعت 16 تا 23 و روزهاي تعطيل از ساعت 14 تا 23 در مصلاي امام خميني(ره) پذيراي علاقه‌مندان است.