تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش و نوآوری سازمان آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح آزمایشی همگانی قرآن كریم در سال تحصیلی جدید خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجراي طرح آزمايشي همگاني قرآن در سال تحصيلي جديد
اجرای طرح آزمایشی همگانی قرآن

معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش خوزستان از اجراي طرح آزمايشي همگاني قرآن كريم در سال تحصيلي جديد خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي دارالقرآن‌الكريم، سيد بهزاد علوي عنوان كرد: طرح همگاني قرآن كريم با هدف تقويت روخواني، روان‌خواني، انس با قرآن و بهره‌گيري از آيات آن در زندگي و گفت‌وگوهاي روزانه امسال به صورت آزمايشي در تمام مناطق و نواحي استان‌هاي كشور اجرا مي‌شود.

وي افزود: مقطع راهنمايي به دليل قرار گرفتن دانش‌آموزان در دوران بلوغ، ‌دوره حساس و مهمي است كه درصورت پيوند قوي دانش‌آموزان با قرآن دراين دوره، باعث افزايش ميزان توانايي آنها در مواجه با چنين دوران حساسي مي‌شود.

علوي، معلمان را مهم‌ترين عنصر نظام تعليم و تربيت براي ايجاد ارتباط دانش‌آموزان با قرآن دانست و تصريح كرد: آموزش آيات الهي توسط معلمان دروس مختلف با بهره‌گيري از روش‌هاي فعال، نوين، پرجاذبه و روح‌بخش باعث گسترش و تعميق الفت و دوستي دانش‌آموزان با قرآن مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اعتبارات اين طرح از محل اعتبارت متمركز ستادي، استاني، كمك‌هاي مردمي و استفاده از ظرفيت ساير سازمان‌ها و نهادها تامين مي‌شود.

علوي تشويق و انگيزه‌سازي را از ضروريات اجراي اين طرح برشمرد و اضافه كرد: اجراي مسابقات قرآن و اهداي جوايز معنوي و مادي، اعزام دانش‌آموزان فعال به اردوهاي آموزشي، تفريحي و زيارتي، اختصاص بخشي از نمره ارزشيابي تكويني به فعاليت‌هاي قرآني آنان، برخي از روش‌هاي تشويق و ايجاد انگيزه در بين دانش‌آموزان و معلمان براي اجراي اين طرح است.